Mārketinga darbības skar šādas interešu grupas:
1)pārdevēji;
2)pircēji;
3)sabiedrība.
Pircēju intereses un mērķi ir īstenoti, ja pārdevējs nodrošina šādu vajadzību apmierināšanu:
1)pietiekami plaša preču izvēle;
2)produkta raksturlielumi atbilstoši pieprasījumam;
3)noteiktā cena atbilstoša produktu kvalitātei un pircēju maksātspējai;
4)ražotāju kvalitātes garantija;
5)garantijas un apdrošināšanas sistēma.
Pārdevēja intereses un mērķi ir saistīti ar jautājumiem par pircēju prasībām pēc produkta īpašībām, dizaina, cenas, garantijas servisa, sadales kanāliem.
Apvienojot abu pušu mērķus, rodas mārketinga mērķi:
1)patēriņa palielināšana;
2)produktu izvēles dažādība;
3)patērētāju vajadzību un vēlmju apmierināšana;
4)dzīves līmeņa paaugstināšana.
Koncepcija ir sistematizēti un apkopoti uzskati par kādu parādību vai procesu.
Koncepcijas, uz kuru pamata tiek veiktas mārketinga darbības:
1)produkcijas jeb ražošanas pilnveidošanas koncepcija (pamātā uzņēmuma vēlēšanās ražot labus produktus, ar pēc iespējas izdevīgākām izmaksām nogātāt tos tirgū);
2)produkta jeb preču pilnveidošanas koncepcija (pamatā tas, ka tiks nopirkts tas produkts, kuram pircējs prasa augstāko kvalitāti, labāko izskatu un attiecīgu pretpakalpojumu);
3)pārdošanas jeb pārdošanas intensifikācijas koncepcija (par izejas punktu uzņēmējiem ir produktu meklēšana klientiem, iesaistot realizāciju, reklāmu, tirdzniecības veicināšanu);
4)pircēja jeb tirgzinības koncepcija;
5)sociālā mārketinga jeb sociāli ētiskās tirgzinības koncepcija (pieprasītāju vēlmju izpētīšana stāv uzņēmuma darbības procesa sākumā).…