-
Tirgzinības eksāmena jautājumi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Tirgzinības teorijas rašanās ekonomiskie priekšnosacījumi | 2 |
2. | Tirgzinību vēsturiskās definīcijas uzskatu evolūcija uz tirgzinību lomu uzņēmumā | 3 |
3. | Mūsdienu tirgzinību definīcija, tās modelis | 4 |
4. | Tirgzinību evolūcijas tendences mūsdienu tirgu attīstībā | 5 |
5. | Tirgzinību funkcijas un faktori. Tirgzinību kompleksa elementi | 6 |
6. | Tirgzinību koncepcijas būtība, tās grafiskā interpretācija | 7 |
7. | Tirgzinības izglītojošā koncepcija | 8 |
8. | Tirgzinības sistēma, tās grafiskais attēlojums | 9 |
9. | Tirgus marketinga sistēmā | 10 |
10. | Atšķirības starp tirdzniecību un tirgzinības pieeju pie izejas tirgiem | 11 |
11. | Tirgus funkcijas. Tirgus funkcionēšanas elementi. Tirgus situācija | 12 |
12. | Pieprasījumu formējošo faktoru klasifikācija. Pieprasījuma veidi | 13 |
13. | Piedāvājumu formējošo faktoru klasifikācija | 14 |
14. | Tirgzinības darbības koncepcija. Koncepcijas definīcija, tās modelis un faktori. Tirgzinības koncepcijas veidi | 15 |
15. | Pieprasījuma stāvokļa un dinamikas uzskaite. Vajadzību uzskaite | 16 |
16. | Matrica „Pircējs – pārdevējs” | 17 |
17. | Tirgzinību plānošanas jēdziens. Tirgzinību plāna shēma | 18 |
18. | Tirgzinību stratēģiskā plānošana | 19 |
19. | Tirgzinību plānu klasifikācija. Plāna termiņi | 20 |
20. | punkts Tirgzinību plāna veidi. Tirgzinību plānošanas process, tā etapi | 21 |
21. | Firmas plāna modelis | 22 |
22. | Tirgzinību stratēģijas būtība | 23 |
23. | Tirgzinību budžeta plānošana: plānošana mērķpeļņas pamatā un peļņas optimizācijas pamatā | 24 |
24. | Tirgzinību kontrole, tas veidi | 26 |
25. | Tirgzinību darbības detaļas analīze | 27 |
26. | Tirgzinību plānošanas prakse. | 28 |
27. | Mārketinga pētījumi, process | 29 |
28. | Preces dzīves cikla formēšana tas saturs, etapi, raksturojums un veidi. Preces ieviešana tirgzinību stratēģijā | 30 |
29. | Tirgzinību stratēģiju sastāvdaļas | 31 |
30. | Tirgzinību situācijas analīze | 32 |
31. | Produktpolitikas principi. Jaunas preces idejas ģenerēšana, tās avoti un metodes | 33 |
32. | Produkcijas un pakalpojumu kvalitāte no tirgzinību viedokļa. ISO-9000 standartu kopums | 34 |
33. | Tirgus segmentacijas teoretiskie un praktiskie aspekti | 35 |
34. | Reklamas veidi,merki un efektivitate | 36 |
35. | Matrica.“Produkts-tirgus“ | 37 |
36. | Pieredzes līkne | 38 |
37. | Inovācijas politika uzņēmumā no tirgzinību viedokļa | 39 |
38. | Produkcijas noieta un virzīšanas politikas pamati. Preču virzīšanas budžeta sastādīšanas metodes | 40 |
39. | Preču cenu veidošana, cenas noteikšanas metodes, cenas elastība | 41 |
40. | Ražošanas un pārdošanas kritiskā apjoma noteikšana | 42 |
41. | Jaunas produkcijas novērtēšanas kritēriji no tehnikas, ražošanas un tirgus viedokļa | 43 |
1.Tirgzinības teorijas rašanās ekonomiskie priekšnosacījumi.
Tirgzinība ir nozare, kas nav radusies zinātnieku laboratorijās- tā ir zinātne, kura radusies un visstraujāk attīstījusies tieši iepriekšējā gadsimta laikā un tā kā tās rašanās cēloņi vispirms minami:
konkurences saasināšanās;
preču sortimenta paplašināšanās ;
preču un pakalpojumu pārprodukcija;
zinātniski tehniskais progress;
vispārēja ekonomiskā aktivitāte;
tirgus teritoriālā rādiusa paplašināšanās;
komunikāciju sistēmas attīstība
iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanās
Pirmā izveidotā marketinga(tirgzinības) konsultatīvā daļa izveidojās 1910. g. ASV, 1911. g. Nodibinājās AMA (Amerikas marketinga asociācija)
Marketingu izmanto visās zemēs, kurās par mērķi izvirzīta cilvēka vajadzību apmierināšana????
Tirgzinību vēsturiskās definīcijas uzskatu evolūcija uz tirgzinību lomu uzņēmumā.
Izsekojot tirgzinības (marketinga) jēdziena evolūcijai, redzam ne tik daudz pašas teorijas attīstību, cik pārmaiņas ražošanas, tirgus un patēriņa sfērā.
1948.g. AMA-,,M ir uzņēmējdarbība, saistīta ar preču un pakalpojumu plūsmas virzīšanu no ražotāja pie pircēja vai patērētāja.”
50. gados dominēja pieeja, saskaņā ar kuru M-ā iekļautas dažāda veida darbības, kas kalpo raž. procesu: produkcija transportēšana, uzglabāšana, noliktavu darbība, šķirošana, pārdošana un viss to operāciju klāsts, ko veic vairumtirgotāji, mazumtirgotāji-M lietošana tiek ierobežota tikai ar apgrozījuma sfēru.
60. gadu beigās marketinga kā sadales un apgrozības sistēmas izpratni nomaina formulējums, ka marketings ir sistēma, pēc kuras saimniecisko lēmumu pieņemšanas pamatā ir tirgus informācija, bet šo lēmumu pamatotību pārbauda preču realizācijas gaitā. (T. Levits)
70. gados populārs atzinums, ka galvenais M sistēmas princips ir orientācija uz patērētāju. (F. Kotlers)
80. gados šī koncepcija attīstījās tālāk un ietvaros izveidojās īpašs virziens- makromarketings (visu organizāciju uzdevums ir noteikt patērētāju vajadzības, vēlmes, intereses mērķtirgū un nodrošināt to apmierināšanu daudz efektīvāk par konkurentu.…
Tirgzinības sistēma; Tirgus marketinga sistēmā; Pieprasījums un piedāvājums; Matrica „Pircējs – pārdevējs”; Tirgzinību plānošana; Tirgzinību plāni; Mārketinga pētījumi, process; Reklamas veidi,merki un efektivitate; Preču cenu veidošana, cenas noteikšanas metodes, cenas elastība u.tml.
- Auditorijas pētījumu pieejas. Auditorijas pētījumi Latvijā
- Eksāmena jautājumi un atbildes mārketingā
- Tirgzinības eksāmena jautājumi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Valsts eksāmena jautājumi un atbildes mikroekonomikā
Konspekts augstskolai48
-
Projektu vadīšanas eksāmena jautājumi un atbildes
Konspekts augstskolai48
-
Tirgzinības
Konspekts augstskolai8
-
Eksāmena jautājumi kursā Starptautiskā un globālā komunikācija
Konspekts augstskolai75
Novērtēts! -
Bakalaura eksāmena makroekonomikā - jautājumi un atbildes
Konspekts augstskolai13