Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:173122
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

PIEPRASĪJUMA NOVĒRTĒŠANA, MĒRĪŠANA UN PROGNOZĒŠANA.
Pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipi: TIRGUS IETILPĪBA ir iespējamais produkta realizācijas apjoms, kas ir atkarīgs no pircēja pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbības. TIRGUS PIEPRASĪJUMS ir produkta daudzums, kādu noteikta pircēju grupa nopirks pētāmajā reģionā un laika periodā, pastāvot noteiktai tirgvedības videi un pasākumiem.
Tirgus iedalījums: POTENCIĀLAIS- veido potenciālie pircēji; MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido potenciālie pircēji ar pietiekamiem ienākumiem; KVALIFICĒTI MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū; APKALOPJAMAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū, izrāda interesi un tiek kvalificēti apkalpoti; IEKĻŪSTOŠAIS TIRGUS- veido reāli pircēji, kuri nopērk produktu.
Pieprasījuma vērtēšana un mērīšana dažādos tirgos: KOPĒJAIS TIRGUS PIEPRASĪJUMS- potenciālais, faktiskais produktu realizācijas apjoms, konkrētiem pircējiem, k.teritorijā, k.laika periodā, noteiktā tirgvedības vidē ar n.tirgvedības darbību.
Pastāv 2 tirgus tipi: PLAUKSTOŠS- ietilpība atkarīga no tirgvedības izmaksu līmeņa, ko raksturo lielais attālums atkarp min pieprasījumu un tirgus ietilpību. STABILS- tirgvedības izmaksu līmenis nevar būtiski ietekmēt tā ietilpību.
TIRGUS PROGNOZE- tirgus pieprasījums, kas atbilst paredzamām tirgvedības izmaksām.
POTENCIĀLĀ TIRGUS IETILPĪBA- max iespējamais tirgus pieprasījums attiecīgajos apstākļos.
Pieprasījuma kvantitatīvai vērtēšanai izmanto 2 metodes: TIRGUS IETILPĪBAS METODE- Q=n*q*p (n-produkta pircēju skaits; q-vidējais pircēja pirkumu skaits gadā; p-produkta vienības vidējā cena.) VIRKNES ATTIECĪBU METODE- lieto, kad uzņēmums virza jaunu produktu vai pārtrauc pārdot novecojušu. Jānoskaidro vai tirgus ietilpība ir pietiekama, lai produkts attaisnotu visas izmaksas. Lieto tirgus ietilpības summēšanu (ražošanas līdzekļu) un pirktspējas indeksa aprēķinu (lieto patēriņa preču ražotāji).
Uzņēmuma daļas tirgū vērtēšana un mērīšana. UZŅĒMUMA DAĻA TIRGŪ ir rādītājs, kas raksturo uzņēmuma produktu realizācijas apjoma īpatsvaru noteiktā nozares, teritoriālā u.c. tirgū.
PIEPRASĪJUMS PĒC PRODUKTA Qi=Si*Q (Si-i uzņēmuma daļa tirgū; Q-kopējais tirgus pieprasījums).
UZŅĒMUMA DAĻU TIRGŪ IETEKMĒ: tirgvedības izmaksas, pasākumu komplekss, efektivitāte, elastīgums.
PIEPRASĪJUMA PROGNOZĒŠANA ir nākotnes pieprasījuma novērtēšana ar metodēm, ņemot vērā pircēju rīcību pareģošanu noteiktā tirgvedības vidē un ar noteiktiem tirgvedības darbības nosacījumiem. JĀVEC ŠĀDAS DARBĪBAS: tirgus un nozares attīstības un produkta pieprasījuma prognozes. JAUTĀJUMI: Ko cilvēki domā par produktu, ko dara un darīs ar produktu un ko darīja. METODES: ko domā par produktu? pircēju aptauja, iepirkumu varbūtības skalas izveidošana, tirdzniecības darbinieku uzskatu noskaidrošana un ekspertu vērtējumu apkopošana un analīze. Ko dara un darīs? Jāveic tirgus testēšana. Ko agrāk darīja? Uz iepriekšējiem datiem balstīta pieprasījuma prognoze, pieprasījuma statistiskā analīze, analītiskā modelēšana.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties