-
Tirgvedības (mārketings)
PIEPRASĪJUMA NOVĒRTĒŠANA, MĒRĪŠANA UN PROGNOZĒŠANA.
Pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipi: TIRGUS IETILPĪBA ir iespējamais produkta realizācijas apjoms, kas ir atkarīgs no pircēja pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbības. TIRGUS PIEPRASĪJUMS ir produkta daudzums, kādu noteikta pircēju grupa nopirks pētāmajā reģionā un laika periodā, pastāvot noteiktai tirgvedības videi un pasākumiem.
Tirgus iedalījums: POTENCIĀLAIS- veido potenciālie pircēji; MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido potenciālie pircēji ar pietiekamiem ienākumiem; KVALIFICĒTI MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū; APKALOPJAMAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū, izrāda interesi un tiek kvalificēti apkalpoti; IEKĻŪSTOŠAIS TIRGUS- veido reāli pircēji, kuri nopērk produktu.
Pieprasījuma vērtēšana un mērīšana dažādos tirgos: KOPĒJAIS TIRGUS PIEPRASĪJUMS- potenciālais, faktiskais produktu realizācijas apjoms, konkrētiem pircējiem, k.teritorijā, k.laika periodā, noteiktā tirgvedības vidē ar n.tirgvedības darbību.
Pastāv 2 tirgus tipi: PLAUKSTOŠS- ietilpība atkarīga no tirgvedības izmaksu līmeņa, ko raksturo lielais attālums atkarp min pieprasījumu un tirgus ietilpību. STABILS- tirgvedības izmaksu līmenis nevar būtiski ietekmēt tā ietilpību.
TIRGUS PROGNOZE- tirgus pieprasījums, kas atbilst paredzamām tirgvedības izmaksām.
POTENCIĀLĀ TIRGUS IETILPĪBA- max iespējamais tirgus pieprasījums attiecīgajos apstākļos.
Pieprasījuma kvantitatīvai vērtēšanai izmanto 2 metodes: TIRGUS IETILPĪBAS METODE- Q=n*q*p (n-produkta pircēju skaits; q-vidējais pircēja pirkumu skaits gadā; p-produkta vienības vidējā cena.) VIRKNES ATTIECĪBU METODE- lieto, kad uzņēmums virza jaunu produktu vai pārtrauc pārdot novecojušu. Jānoskaidro vai tirgus ietilpība ir pietiekama, lai produkts attaisnotu visas izmaksas. Lieto tirgus ietilpības summēšanu (ražošanas līdzekļu) un pirktspējas indeksa aprēķinu (lieto patēriņa preču ražotāji).
Uzņēmuma daļas tirgū vērtēšana un mērīšana. UZŅĒMUMA DAĻA TIRGŪ ir rādītājs, kas raksturo uzņēmuma produktu realizācijas apjoma īpatsvaru noteiktā nozares, teritoriālā u.c. tirgū.
PIEPRASĪJUMS PĒC PRODUKTA Qi=Si*Q (Si-i uzņēmuma daļa tirgū; Q-kopējais tirgus pieprasījums).
UZŅĒMUMA DAĻU TIRGŪ IETEKMĒ: tirgvedības izmaksas, pasākumu komplekss, efektivitāte, elastīgums.
PIEPRASĪJUMA PROGNOZĒŠANA ir nākotnes pieprasījuma novērtēšana ar metodēm, ņemot vērā pircēju rīcību pareģošanu noteiktā tirgvedības vidē un ar noteiktiem tirgvedības darbības nosacījumiem. JĀVEC ŠĀDAS DARBĪBAS: tirgus un nozares attīstības un produkta pieprasījuma prognozes. JAUTĀJUMI: Ko cilvēki domā par produktu, ko dara un darīs ar produktu un ko darīja. METODES: ko domā par produktu? pircēju aptauja, iepirkumu varbūtības skalas izveidošana, tirdzniecības darbinieku uzskatu noskaidrošana un ekspertu vērtējumu apkopošana un analīze. Ko dara un darīs? Jāveic tirgus testēšana. Ko agrāk darīja? Uz iepriekšējiem datiem balstīta pieprasījuma prognoze, pieprasījuma statistiskā analīze, analītiskā modelēšana.…
Špikeris sagatavot 4.fontā. Iekļautas sekojošas tēmas: Pieprasījuma novērtēšana, mērīšana un prognozēšana. Pamatprincipi, tirgus ietilpība, tirgus pieprasījums, potenciālais tirgus, maksātspējīgais tirgus, kvalificēti maksātspējīgais, apkalpojamais un iekļūstošais tirgus. Pieprasījuma vērtēšana un mērīšana dažādos tirgos, kopējais tirgus pieprasījums. Plaukstošs tirgus, stabils tirgus.Tirgus prognoze, potenciālā tirgus ietilpība, tirgus ietilpības metode, virknes attiecību metode, uzņēmuma daļa tirgū, pieprasījums pēc produkta, pieprasījuma prognozēšana, tirgus segmentēšana, masu tirgvedība, atbilstoši produktam diferencēta, mērķa tirgvedība, galvenie principi, raksturlielumi, segmentēšana, grupējumu metode, daudzdimensiju klasifikācija, klasteranalīzes metode, tipizēšana, biznesa tirgus segmentēšanas īpatnības, efektivitātes principi. Mērķtirgus noteikšana, galvenie kritēriji, noteikšanas posmi, segmentu izmēra un pieauguma iespēju analīze, vides likumsakarības, atbilstība mērķiem, diferencēta tirgvedība, koncentrēta tirgvedība, nediferencēta. Tirgus aizpildīšanas stratēģija, viensegmenta un daudzsegmenta koncentrācija. Produkta tirgus pozīcijas nostiprināšana, stratēģijas izstrāde, galvenā problēma, pētniecības darbs, veiksmīga produkta jautājumi, lēmumu pieņemšana.
-
Aptaujas anketa "Uzņēmuma iekšējo komunikāciju efektivitātes noteikšana"
Konspekts3 Mārketings, reklāma, Sabiedriskās attiecības, Socioloģija
- Tirgvedības (mārketings)
- Tirgvedības komunikāciju veidi, to pielietojamība. Reklāma
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Finanšu pakalpojumu tirgvedība, konspekts
Konspekts augstskolai13
-
Tirgvedība
Konspekts augstskolai4
-
Tirgzinības
Konspekts augstskolai11
-
Tirgvedības komunikācijas
Konspekts augstskolai2
-
Tirgvedības komunikācijas
Konspekts augstskolai24