Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:920476
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Veidi:
1. biržas
2. patēriņu un preču pakalpojumu
3. nekustamā īpašuma tirgus
4. finansu T.
5. darba T.
6. informācijas T.

Atkarībā no preču pārdošanas vietas veidojas:
a) vietējais jeb reģionālais tirgus
b) nacionālais tirgus
c) ārvalstu jeb starptautiskais tirgus

Konkurences situācijas.

Tirgus vieta, kur satiekas pircējas ar pārdevēju, kur notiek apmaiņa.
Konkurence – cīņa starp ražotājiem, par iespēju gūt lielāku peļņu.

Pamatā ir 4 veidu konkurences T. Situācijas:
1. Pilnīgā jeb tīrā konkurence – šī situācija ir ļoti reti sastopama un tā ir raksturīga biržām un biržā tiek pārdoti:
a) Vērtspapīri
b) Labība
c) Kafija
2. Monopols (un monopsons) –T. Darbojas viens preces pārdevējs (pakalpojumu sniedzējs). Dažos gadījumos monopolu izpilde un likumsakarības (elektroapgāde, sakaru sistēma, komunālā saimniecība). Monopsons – ir tad ja ir tikai viens pircējs kādai precei vai pakalpojumam.
3. Oligopols – 1.) pastāv tad, ja T. Darbojas daži (2-10) preces vai pakalpojumu pārdevēji 2.) oligopola apstākļos cenu konkurence ir mazāk efektīva, bieži vien oligopoli orjenējs uz līderpozīcijām cenu noteikšanā, slepenām norunām un tradīcijām.
Oligopolu formas:
a) kartelis- apvienojas vienas nozares uzņēmumi. Vienojas par cenām, ietekmes sfērām.
b) sindikāts – kad izplata zem vienas preces zīmola preces eksp., vairākas org.
c) trests – liela akciju sabiedrība – piepērk klāt izejvielas raž., galv. - ražo un eksportē.
d) koncers – daudz nozaru uzņēmumu komplekss.

4. Konkurences sistēma – monopolistiskā konk. –
Pilnīgā, tīrā konk.; nepilnīgā konk. (2.,3.,4.)

Monopolistiskā konkurence – T. Darbojas daudz preces pārdevēju un preces ir dažādas, līdzīgas.
Iedarbīgākais līdzeklis ir reklāma (psiholoģiskais0 – ārpus cenu faktori.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties