Nacionālās un kultūras - Nacionālās īpatnības, tradīcijas lielā mērā nosaka ģeogrāfiskais stāvoklis, kādā atrodas konkrētā tautas apdzīvotā vieta, jo tas jūtami nosaka arī vajadzību un pieprasījumu attīstību. Izglītība ir tieši saistīta ar profesiju, taču tie nav viennozīmīgi jēdzienu. Cilvēkiem ar vienādu izglītību var būt atšķirīgas profesijas; tāpat var paaugstināt izglītības līmeni, neiegūstot profesiju.
Kultūra ietver: izpratne par sevi un apkārtējo; komunikācija un valoda; ēdiens un ēšanas paradumi; laiks un laika apziņa; ģērbšanās un izskats; attiecības (ģimenē, organizācijā, valdībā utt.); vērtības un normas; ticība un attieksme; mentālajiem procesiem un mācīšanās; darba stila un ieradumiem.
Kultūras dimensijas ietekmē to kā indivīdi uztver savu apkārtējo vidi un tulko uztvertos signālus un simbolus. Katrai valstij ir sava vēsture, kas ietekmē tradīcijas un valstī pastāvošos uzskatus, piemēram, jābūt ļoti uzmanīgiem Tuvo Austrumu zemēs runāt vai komunicēt par sieviešu lomu sabiedrībā. Šie faktori jāņem vērā arī, izstrādājot mārketinga aktivitātes.
- Personiskās – visi minētie ekonomiskie, sociālie un kultūras faktori tā vai citādi izpaužas pircēju personiskajos raksturlielumos. To vidū nodalot: darbu, dzīvesveidu un rakstura īpatnības. Pircēju personiskajām īpašībām kā tirgus segmentēšanas pazīmei acīmredzot ir izšķirošā nozīme tad, kad tirgus piesātināts ar produktiem un ražotājs ir spiests piemēroties sava pircēja dzīvesveidam, rakstura īpatnībām.
- Rīcības - Prognozējot pircēja rīcību, ļoti svarīgi zināt viņa izvēles kritērijus: vai viņu interesē produkcijas kvalitāte, vai viņš dod priekšroku zemām cenām, varbūt visvairāk rūpējas par prestižu, prasa augstu apkalpošanas kvalitāti. Jebkurā gadījumā pircējs meklē tirgū ne tik daudz pašu preci, cik izdevīgumu no tās patēriņa.
…