Mārketings. Praktiskais darbs
7.uzdevums
5. Izvēlēties uzņēmumu, kas ražo noteiktas preces, kuras piedāvā izmantotāju tirgū. Sadaliet šo tirgu segmentos pēc noteiktām pazīmēm un izvēlieties mērķtirgu.
Uzņēmums ražo ādas mēbeles.
1. Darbības nozare: tirdzniecība
2. Uzņēmuma lielums: mazie un vidējie uzņēmumi
3. Ģeogrāfiskā atrašanās vieta: dotajā valstī
4. Galīgais patērētājs: privātpersonas un uzņēmumi
5. Pirkuma lielums: sākot no Ls 500 un uz augšu
6. Maksājumu veids: naudas pārskaitījumi, skaidra nauda
7. Mērķtirgus: turīgi cilvēki, kas vēlas aprīkot savas mājvietas ar ādas dīvāniem, kā arī uzņēmēji, kas vēlas aprīkot birojus.
6. a) Kādam tirgum/tirgiem paredzēta Swiss Line produkti?
b) Kādas segmentēšanas pazīmes un kritēriji jāizmanto, segmentējot šo tirgu/-us?
c) Nosakiet Swiss Line produktu mērķa tirgu/-us un šo tirgu lielumu (noteiktā reģionā).
7.uzdevums.Nosakiet katra ceļojuma mērķa grupu un ceļojuma pirkšanas motīvu!
a) „Apceļojam Latvijas pilis” – 1-2 dienas, Jelgava, Rundāle, Mežotne, Bauska – cena 15 NV;
b) „Izklaides parki Vācijā” – 6 dienas, ar autobusu, cena 200 NV;
c) „Slovākijas Tatri” – 10 dienas, ar autobusu, cena 200 NV;
d) „Norvēģija” – 10 dienas, ar autobusu, cena 400 NV;
e) „Turcijas dabas brīnumi” – 8 dienas, ar lidmašīnu, cena 500 NV;
f) „Izraēla” – 11 dienas, ar lidmašīnu, cena 800 NV.