Mārketinga informācijas sistēma (MIS) ietver cilvēkus, aprīkojumu un procedūras, kas apkopo, sašķiro, analizē, novērtē un izplata nepieciešamu, laicīgu un precīzu informāciju cilvēkiem, kas pieņem ar mārketingu saistītos lēmumus. Šo informāciju iegūst, izmantojot uzņēmuma iekšējos pierakstus, zināšanas par tirgu, tirgus pētījumus un mārketinga lēmumu atbalsta analīzi.
Iekšējo pierakstu sistēma. Mārketinga vadītāji balstās uz datiem, kas iegūti, izmantojot iekšējos ziņojumus par pasūtījumiem, izpārdošanu, cenām, izmaksām, inventarizācijas rezultātiem, ienākumiem, maksājumiem utt. Analizējot šo informāciju, viņi var noteikt nozīmīgas iespējas un problēmas.
Mārketinga zināšanu (intelligence) sistēma sniedz ar notikumiem saistītus datus. Tā ir procedūru un avotu kopums, ko izmanto vadītāji, lai iegūtu ikdienišķu informāciju par mārketinga vides attīstību. Mārketinga vadītāji apkopo mārketinga zināšanas, lasot grāmatas, laikrakstus un publikācijas; runājot ar patērētājiem, piegādātājiem un izplatītājiem; analizējot avotus internetā, kā arī satiekoties ar citu uzņēmumu vadītājiem.
Mārketinga pētījumi definēti kā sistemātiska datu izveide, savākšana, analīze un atskaišu veidošana par tiem, kā arī secinājumi, kas saistās ar specifisku mārketinga situāciju, kas raksturīga uzņēmumam. Efektīvi mārketinga pētījumi ietver piecus soļus:
1.Definējiet problēmu, alternatīvos lēmumu variantus un pētījuma mērķus. Mārketinga vadībā ir rūpīgi jādefinē jautājums, kas tiks izpētīts. Daži pētījumi ir vērsti uz uzzināšanu, problēmas patiesās būtības noskaidrošanu un iespējamo risinājumu vai jaunu ideju ierosināšanu. Daži pētījumi ir aprakstoši, noteiktus ciparus atspoguļojoši, daži pētījumi ir saistīti ar cēloņsakarībām.
…