-
Tirdzniecības vadīšana
1.lekc.
Tirdzniecība (angļu val. - trade) ir patstāvīga tautsaimniecības nozare, kas nodarbojas ar preču un pakalpojumu novadīšanu no ražošanas līdz patērētājam, ar mērķi gūt peļņu.
Pārdošana, realizācija (angļu val. -sale) – uzņēmuma funkcija – preces vai pakalpojumu pārdošana patērētājam, lai gūtu peļņu.
Tirdzniecības funkcijas
Tirdzniecības transpozitorisko pamatfunkciju tautsaimniecībā, kuras pamatā ir darba dalīšanas principi: pārejas radīšana starp ražotāju un realizāciju.
Tās ietekmē izraisa vērtību radīšanu tirdzniecībā.
Pamatfunkcija ļauj veidot pakļauto funkciju sistēmu.
Iedalījums pēc saimnieciskā virziena
Pēc saimnieciskā darbības virziena tirdzniecība var būt iekšējā un ārējā, bez tam katrs virziens dalās 2 daļās – vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība.
Tirdzniecības darbību var veikt gan individuālā veidā, individuāli tirgotāji- komersanti (ar licencēm), vai arī veikt, dibinot komercsabiedrību.
Vairumtirdzniecība
Vairumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas).
Tā ietver preču tālāku pārdošanu mazumtirdzniecības, vairumtirdzniecības, rūpniecības uzņēmumiem, institucionālajiem vai profesionālajiem lietotājiem, tirdzniecības aģentiem vai mākleriem.
Mazumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas), ko veic:
Kioskos, tirdzniecības vietās, tirgos, stendos u.tml.
kā arī mazumtirdzniecībā, ko veic firmas, kas izpilda pasūtījumus pa pastu, ielu pārdevēji un ,apkārtceļojošie sīktirgotāji, patērētāju kooperatīvi, izsoļu nami u.tml.
Servisa politika tirdzniecībā
Servisa politika – visi papildpakalpojumi, kuri pircējam tiek sniegti nozares ietvaros, vai brīvprātīgi uzņēmuma individuālie pakalpojumi preces saņēmējam.
Mērķis – veicināt realizāciju.
Darbs ar klientiem
Piesaistīšanas process.Izpēte;Testēšana;Sadarbība;Savstarpējā atkarība; Integrācija.
atlases kritēriji Iespējamais pirkuma apjoms; Iespējamā peļņa; Prognozētā izaugsme; Iepirkuma politika, pirkšanas procesi, labas attiecības
Distribūcijas un dīleru tīkla attīstība
Distribūcija – izplatīšanas kanāli
Dīlera tīkls – tirgotāju tīkls
Distributora funkcijas finansēšana, uzglabāšana, loģistika , izplatīšana
var pildīt arī tehniskā konsultanta un servisa partnera funkcijas.…
Tirdzniecība (angļu val. - trade) ir patstāvīga tautsaimniecības nozare, kas nodarbojas ar preču un pakalpojumu novadīšanu no ražošanas līdz patērētājam, ar mērķi gūt peļņu. Pārdošana, realizācija (angļu val. -sale) – uzņēmuma funkcija – preces vai pakalpojumu pārdošana patērētājam, lai gūtu peļņu. Tirdzniecības funkcijas Tirdzniecības transpozitorisko pamatfunkciju tautsaimniecībā, kuras pamatā ir darba dalīšanas principi: pārejas radīšana starp ražotāju un realizāciju. Tās ietekmē izraisa vērtību radīšanu tirdzniecībā. Pamatfunkcija ļauj veidot pakļauto funkciju sistēmu. Iedalījums pēc saimnieciskā virziena Pēc saimnieciskā darbības virziena tirdzniecība var būt iekšējā un ārējā, bez tam katrs virziens dalās 2 daļās – vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība. Tirdzniecības darbību var veikt gan individuālā veidā, individuāli tirgotāji- komersanti (ar licencēm), vai arī veikt, dibinot komercsabiedrību. Vairumtirdzniecība Vairumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas). Tā ietver preču tālāku pārdošanu mazumtirdzniecības, vairumtirdzniecības, rūpniecības uzņēmumiem, institucionālajiem vai profesionālajiem lietotājiem, tirdzniecības aģentiem vai mākleriem. Mazumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas), ko veic: Kioskos, tirdzniecības vietās, tirgos, stendos u.tml. kā arī mazumtirdzniecībā, ko veic firmas, kas izpilda pasūtījumus pa pastu, ielu pārdevēji un ,apkārtceļojošie sīktirgotāji, patērētāju kooperatīvi, izsoļu nami u.tml. Servisa politika tirdzniecībā Servisa politika – visi papildpakalpojumi, kuri pircējam tiek sniegti nozares ietvaros, vai brīvprātīgi uzņēmuma individuālie pakalpojumi preces saņēmējam. Mērķis – veicināt realizāciju.
- Kvantitatīvās metodes ekonomikā un vadīšanā
- Saimniecisko procesu tehnoloģiju vadīšana
- Tirdzniecības vadīšana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Saimniecisko procesu tehnoloģiju vadīšana
Konspekts augstskolai3
Novērtēts! -
Kvantitatīvās metodes ekonomikā un vadīšanā
Konspekts augstskolai8
-
Kvantitatīvās metodes ekonomikā un vadīšanā
Konspekts augstskolai40
-
Loģistikas funkcionālās sfēras un to vadīšana
Konspekts augstskolai4
-
Loģistikas funkcionālās sfēras un to vadīšana
Konspekts augstskolai6