Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
12,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:155130
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.09.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.Tiesību filosofijas vēsturiskās veidošanās process.
Tas ko mūsdienās sauc par TF kādu laiku ir pastāvējis ar nosaukumu dabiskās tiesības. Tiesību filosofijas jēdziena rašanās krustēvs ir vācu profesors Gustavs Hugo (18.gs.) – nosauc tiesību filosofiju kā filosofijas disciplīnu, līdz tam bija mācība par dabiskajām tiesībām (Hugo Grocijs –tiesību filosofijas pamatlicējs - tēvs). Filosofijā figurēja termins ētika nevis tiesības (Platons). Aristotelis (Grieķu filosofs) – Nikomana ētika.
Attīstības gaita:
1)Antīkajā pasaulē par filosofiju runāja saistībā ar ētiku. 16.gs. TF pastāv ētikas un politikas ietvaros;
2)Populārākie autori: Aristotelis, Cicerons, Sv. Akvīnes Toms.
2) 17.gs. TF mācība par dabiskajām tiesībām (Hugo Grocija vadībā parādās).
3)no 19.gs. tiesību filosofija;
Gustavs Hugo 18.gs. beigās izveidoja vārdu salikumu “Tiesību filosofija”, apskatot pozitīvās tiesības;
Imanuels Kants – tikumu matafizika – 1d. “Metefiziskā mācība par tiesībām. 1797.g. Kanta izpratnē metafizika ir tas pats kas filosofija.
Georga Hēgeļa ieguldījums – Mācība par dabiskajām tiesībām un valsti apcerējuma formā jeb tiesību filosofija. 1821.g.
19.g.s sākumā parādās pozitīvisms – Ogist Konts pamatlicējs. Galvenā nostādne – filosofija ir laba, kamēr attīstās zinātne.
19.gs. beigās TF iestājas krīze pateicoties kūtriem domātājiem un pozitīvismam.
20.gs. karu rezultātā filosofija atkal atgūst savu nozīmi.
1. Laika periodā no senajiem laikiem līdz 19.gs. vidum TF ir mēģinājusi aizstāvēt cilvēku pret despotiju (varu)
2. No 19.gs vidus līdz 20 –30 tajiem gadiem TF pastāv, bet kļuva par tiesību teorijas sastāvdaļu. Nenodarbojās ar cilvēku, bet ar tiesībām,
3. No 20.gs. katrai sabiedrībai jācīnās pašai par savām tiesībām, tas vairs nav globālā līmenī. Beigu beigās radās doma, ka cilvēks ir jāaizstāv pats no sevis. Cilvēks rīkojas pūļa iespaidā, tāpēc viņam ir nepieciešams skolotājs. Tāpēc 20gs. Vidū tiesību filosofija uzņemas konkrētu lomu – Kanta kritikas nozīmē – analizējot un risinot. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,49 €
Materiālu komplekts Nr. 1218255
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties