Analizējot augstāk minēto informāciju, es ieteiktu īpašu uzmanību pievērst tiesiskās sistēmas normatīvā regulējuma stāvoklim un tās attīstības iespējām, vai tādas vispār ir iespējamas mūsdienās ar tik zemu uzticēšanos valsts pārvaldes aparātam. Ir jāpārdomā jaunas pieejas tiesiskās politikas ietvaros, lai nostiprinātu tiesiskās apziņas veidošanos, sniegtu tās attīstībai un veidošanai drošus apstākļus. Ir jārealizē tiesību aizsardzības un drošības iestāžu efektivitātes paaugstināšanās, kā arī jāuzlabo to darbība un sniegtie pakalpojumi mūsdienās samērā strauji mainīgos apstākļos. Ir jāpievērš uzmanība arī tam, ka pašlaik notiek grandiozas izmaiņas sabiedrībā, tās viedokli iespaido sociālos tīklos un mēdijos paustā informācija, līdz ar to ir jāpievērš uzmanība tiesiskās sistēmas grozījumiem, lai stiprinātu apziņas un kultūras veidošanos un attīstību esošajos transformācijas un izmaiņu apstākļos, kad vecās tiesiskās apziņas stiprināšanas metodes vairāk nestrādā vai nedod pietiekami efektīvus rezultātus. Ir jāanalizē tiesībaizsargājošo iestāžu speciālistu un juristu sagatavošanas iespējas, jāreformē tās, kā arī jāseko līdzi vadošo Eiropas valstu praksei, kura lielākoties ir efektīvāka nekā Latvijā esošā sistēma. Par atsevišķu tēmu, kuru ir nepieciešams analizēt, var uzskatīt arī iestāžu darba efektivitātes uzlabošana, korupcijas līmeņa tajās apkarošana, kas sekmētu tiesiskās apziņas veidošanos un nostiprināšanos. …