Tiešais mārketings laika gaitā attīstījies pateicoties sociālajiem un tehnoloģiskajiem faktoriem. Tehniski tas ir izdevīgi, jo tiek piedāvātas apmaksātas atbildes vēstules, bezmaksas tālruņa numuri, savukārt, no sociālā viedokļa skatoties, cilvēki ir tik aizņemti, ka savu brīvo laiku daudz labprātāk pavada atpūšoties, nevis staigājot pa veikaliem, kas ir ļaužu pilni, un meklējot kādu preci. Šī iemesla dēļ cilvēki iepērkas neklātienē, arī caur Internetu.
Tiešais mārketings iekļauj precīzu mērķauditorijas segmentēšanu, kas notiek izmantojot datu bāzes.
Tiešais mārketings ir darījums starp pircēju un pārdevēju, kas
· var paredzēt lietotāja atbildes mehānismu uz izteikto piedāvājumu un tādēļ ir iespējams jau iepriekš sagatavot atbildes variantu. Atbildes reakcija atkarīga no tā, cik precīzi piemeklēta būs datu bāze un izveidots piedāvājums - konkrētai mērķa auditorijai atbilstošs piedāvājums.
· var paredzēt atbildes reakciju un līdz ar to ļauj aprēķināt izmaksas.…