Valstu tēlu pasaulē visbiežāk veido ar tūrisma industrijas palīdzību, veidojot to ar dabas, mākslas, cilvēkbūvniecības, kultūras un citu valstī atpazīstamu objektu palīdzību. Valsts tēls un tūrisma attīstības politiku valstī tiek veidota un pildīta caur valsts veidotām asociācijām, aģentūrām, ministrijām vai padomēm. To uzdevums ir arī veicināt valstī tūrisma attīstību, kas nes lielu ieguldījumu valsts ekonomiskā. Visbiežāk tieši šo organizāciju veiksmīgā vai neveiksmīgā darbība nosaka, cik nopietni valsts spēs konkurēt pozitīvā tēla, tūrisma industrijas un tās attīstības pupularizēšanā.
Latvijā šādas funkcijas pilda valsts aģentūra TAVA – tūrisma attīstības valsts aģentūra. TAVA ir Latvijas valsts pārvaldes institūcija tūrisma jomā, tā atrodas Ekonomikas ministrijas pārraudzībā un tika izveidota ar mērķi īstenot tūrisma attīstības valsts politiku, kas paredz tūrisma popularizēšanu, piedalīšanos starptautiskos gadatirgos, tūrisma tirgus izpēti un citus valsts dotus uzdevumus. Tātad, Latvijas tēls un konkurētspēja tūrisma tirgus piesaistē ir atkarīga tieši no šīs organizācijas darbības veiksmēm vai neveiksmēm un spējām realizēt valsts politiku. Līdz šim visai maz ir pētīta TAVA darbības efektivitāte, visbiežāk runā par tūrisma negatīvo statistiku, mūsu valsts neizteiksmīgo reputāciju/tēlu pasaulē, bet maz piemin galvenos atbildīgos par situāciju – TAVA. Tādēļ, manuprāt, svarīgi novērtēt šīs organizācijas darbību un izdarīt galvenos secinājumus un ieteikumus darbības uzlabošanai un efektivitātes paaugstināšanai, ja tas nepieciešams. Jo sevišķi svarīgi tas ir šobrīd, kad Latvija ieiet Eiropas savienībā kā jauna dalībvalsts, uz kuru vērsta pastiprināta uzmanība. Vajadzētu izmantot visas iespējas, lai spodrinātu Latvijas tēlu un piesaistītu pēc iespējas lielāku tūristu interesi mūsu valstij.
Darba autori kā pētījuma ierosinātāju un veicēju šī problēma interesē dēļ iegūtās augstākās izglītības tūrisma nozarē un lielās ieinteresētības šīs jomas attīstībā un tās veicināšanā valsts līmenī, ja šāda iespēja tiek dota. Izpēte būtu kā turpinājums nesen veiktajai iedzīvotāju aptaujai par Latvijas valsts tēlu pasaulē un Latvijas tūrisma produktiem.…