Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
11,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:726196
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.12.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievadlekcija    4
1.1.  TS skaidrojums    4
1.2.  TS pamatrādītāji    4
1.3.  Latvijas TS attīstības problēmas    4
1.4.  ES valstu TS attīstības problēmas    5
1.5.  Pasaules valstu TS attīstības problēmas    5
1.6.  Vārda “problēma” skaidrojums    5
2.  TS struktūra    6
2.1.  TS jēdzienu analīze    6
2.2.  Latvijas TS mērķa izvērtēšana    7
2.3.  TS sistēmas elementi    7
3.  PV un IKP    8
3.1.  PV skaidrojums    8
3.2.  IKP skaidrojums    8
3.3.  PN skaidrojums    8
3.4.  FC un SC, PPI, PV,SP saistība ar IKP    8
3.5.  PV aprēķināšana    9
3.6.  Izlaides skaidrojums    9
3.7.  Izlaides aprēķināšana    9
3.8.  SP skaidrojums    9
3.9.  SP aprēķināšana    10
3.10.  IKP FC un SC aprēķināšana    10
3.11.  Dinamiskās rindas    10
3.12.  IKP pieauguma izmaiņas Baltijas valstīs, Somijā, Zviedrijā un Dānijā    13
4.  Demogrāfija un iedzīvotāju pieaugums    15
4.1.  Pozitīva DP sekas    15
4.2.  Negatīva DP sekas    15
4.3.  Dinamiskās rindas    15
4.4.  Dabiskais un mehāniskais pieaugums Latvijā    17
4.5.  Dabiskais pieaugums Latvijā un ES Ziemeļu valstīs    18
5.  Iedzīvotāju mehāniskais pieaugums    19
5.1.  Emigrācijas pozitīvās sekas    19
5.2.  Mehānisko pieaugumu raksturojošie rādītāji    19
5.3.  ES valstu iedzīvotāju mehāniskais pieaugums    20
5.4.  Paredzamais mūža ilgums Eiropā    21
6.  Nodarbinātība un BD    22
6.1.  Dinamiskās rindas    22
6.2.  Nodarbinātības līmenis ES valstīs    25
6.3.  Bezdarbs ES valstīs    26
7.  TS konkurētspēja    27
7.1.  Latvijas TS efektivitātes rādītāji    27
7.2.  Latvijas TS konkurētspējas izmaiņas    27
8.  Valsts budžets    28
8.1.  Latvijas valsts budžeta ieņēmumi un izdevumi    28
8.2.  Valsts fiskālās politikas īpatnības    28
8.3.  Nodokļu nastas apjomsES valstīm    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
Darba fragmentsAizvērt

7.2.Latvijas TS konkurētspējas izmaiņas
Pasaules ekonomikas foruma publicētais Globālās konkurētspējas indeksa ziņojuma 140. Izdevums liecina, ka Latvijas vidējais konkurētspējas rangs sakot no 2007.gada līdz 2018.gadam bija – 51,83, (zemākais 42.-2015. Gadā un augstākais- 70.-2011.gadā).
Nemainot STEPES politiku valstī Latvijas konkurētspēja Pasaulēs tirgū turpinās samazināties.
1. Sociālais rādītāji- jāveic izglītības reforma.
2. Tehniskais rādītāji- jāceļ tehnoloģisko un ražošanas novirzi;
3. Ekonomiskais un zinātniskais rādītāji- jāattīsta infrastruktūru un tautsaimniecību nozares;
4. Pārvaldības un ekoloģikais rādītāji- jāmaina attieksmi pret inovāciju paradumiem un uzņēmējdarbības pamatvajadzībām.
8.Valsts budžets

8.1.Latvijas valsts budžeta ieņēmumi un izdevumi
2021. gada valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi plānoti 9,58 miljardi eiro, bet izdevumi – 10,76 miljardi eiro, liecina valdībā akceptētais likumprojekts "Par valsts budžetu 2021. gadam".
Salīdzinot ar 2020. gada plānu, valsts budžetā 2021. gadam paredzēts ieņēmumu samazinājums 328 miljonu eiro apmērā un izdevumu palielinājums 744,1 miljona eiro apmērā, teikts likumprojekta anotācijā. Izdevumi ir palielināti, bet ienākumi samazināti, lai nodrošinātu ekonomikas sildīšanu Covid-19 krīzes laikā, atzina Finanšu ministrijas pārstāvji un premjers Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").

8.2.Valsts fiskālās politikas īpatnības
LR nodokļu un nodevu pamatnostādnes 2011.-2015. gadam bija noteikts, ka nodokļu politikas:
a. mērķis- stabili valsts budžeta ieņēmumi;
b. mērķis – uzlabota Latvijas TS KS;
c. mērķis – nodokļu politikas stabilitāte un prognozējamība;
d. mērķis – sociālais taisnīgums.
Reformas kļuva par nozīmīgu faktoru, kas paildzīnāja ekonomikas cikla auguma fāzi. Piemēram, nodokļu atvieglojumu politika sekmēja pamatkapitāla atjaunošanos; uzņēmumu un fizisko personu ienākumu aplikšanas pastiprināšana ļāva vājināt inflācijas tendences ekonomikā.
Fiskālā politika astpoguļo vadības pūles uztūrēt stabilu ekonomiku, manipulējot ar nodokļu palielināšanu vai samazināšanu.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties