Reāla mārketinga plāna sagatavošanai ir jāzin precīzs, kvantitatīvi izteikts uzņēmuma mērķis gadam un arī ilgākam laika periodam nākotnā. Ja mērķis nav formulēts, tad mārketinga plānu praktiski nav iespējams izstrādāt. Otrajā pakāpienā jānovērtē uzņēmuma patreizējā mārketinga kvalitāte: vai darbinieki ir pietiekami kvalitatīvi, kādus mārketinga elementus un kā izmanto, kāda ir šajā sakarā mārketinga stratēģija – tātad jāveic mārketinga audits. Pēc tam, kad audits ir veikts un ir sagatavots audita pārskats, jāizzina uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudi, lai turpmāk savas stiprās puses vērstu pret konkurentu vājajām pusēm un lai stiprās puses maksimāli liktu lietā iespēju izmantošanai. Šim nolūkam izstrādā stipro un vājo pušu, kā arī draudu un iespēju, tas ir, SVID matricu.…