Stūres mehānismā ietilpst stūres rats, stūres vārpsta stūres statnis, karteris ar augšējo un apakšējo vāku un sānu sienu, gliemežus, sviras vārpsta ar divzobu vai trīszobu rullīti, gultņi un skrūve sviras vārpstas regulēšanai. Gliemezis un sviras vārpsta ar divzobu vai trīszobu rullīti veido stūres pārvadu. To veido karterī, kuru ar skrūvēm piestiprina pie rāmja. Stūres mehānisms palielina no stūres rata uz sviru pārnesto spēku, atvieglojot grozāmo riteņu pagriešanu. Automobiļa stūres iekārtai ir hidraulisks pastiprinātājs, kas samazina spēku, kurš jāpieliek stūres ratam, lai pagrieztu automobiļa riteņus, kā arī samazina triecienus, ko uzņem stūres rats braucot pa nelīdzenu ceļu. Stūres pievada hidrauliskais pastiprinātājs kopā ar stūres mehānismu veido agregātu, kas sastāv no stūres statņa, stūres rata, kardānvārpstas ar diviem kardānsavienojumiem un stūres mehānisma. (168.att.)
Pagriežot stūres ratu, skrūves vītņotā daļa pagriežas attiecībā pret uzgriežņa vītni un pārvieto to arī virzuli-zobstieni zobstieņa aksiālā virzienā. Virzuļa zobstieņa zobi savukārt pagriež stūres zobsektoru un līdz ar to arī stūres mehānisma sviru.
Uz stūres mehānisma kartera uzstāda vadības vārstu. Hidrauliskajam pastiprinātājam ir divkāršas darbības lāpstiņu eļļas sūknis (tam ir divas kameras) ar eļļas tvertni un eļļas filtru. Eļļas sūkni uzstāda uz motora. To dzen ķīļsiksna, kuru griež kloķvārpstas skriemelis. …