Mācību metožu un paņēmienu izvēles pamatojums
Stundā pamatā izmantota izskaidrojoši ilustratīvā metode, kad skolotājs stundā ir galvenais. Lai nebūtu tā, ka skolēni ir tikai pasīvi klausītāji stundā tika izmantoti tādi metodiskie paņēmieni kā: diskusija, domu karte, vingrinājumi, fizminūte, spēle (grupās).
Izskaidrojoši ilustratīvā metode ir veids, kā nodot jaunajai paaudzei vispārinātu un sistematizētu dzīves pieredzi, metodi var izvēlēties jauna temata apguves sākumā, lai ar saistošās jauniegūtās informācijas palīdzību ieinteresētu skolēnus tālākā problēmas izpētē. (Albrehta, 1998) Tā kā stunda par tēmu ”Es vēlos justies labi” ir jaunās viela apguves stunda, tad izskaidrojoši ilustratīvā metode ir veiksmīgi izmantojama šajā stundā.
Diskusija stundā tika izmantota, lai attīstītu prasmi skaidri, īsi un precīzi formulēt savu viedokli, prasmi uzklausīt citus, lai skolēniem veidotu saudzīgu attieksmi par savu veselību, lai veicinātu spēju uzņemties atbildību, lai stundā varētu izteikties visi, kuri grib un, lai skolotājs rastu priekšstatu, ko skolēni ir apguvuši, izpratuši, kā virzīta viņu domāšana un attieksme. (Miķelsone, 2002)
Izmantojot domu karti, skolēnos veidojās izpratne par to, kad pārējie jūtas labi vai slikti. Domu kartes tika zīmētas uz tāfeles, lai pēc tam skolēni diskutējot varētu atbildēt uz jautājumiem: „kā varētu izvairīties no sliktā?” un „kā vairot labo?”, redzot situācijas domu kartē skolēni ātrāk varēja izdomāt atbildes uz šiem jautājumiem. Šajā stundā tika izmantota „viena no domu kartes galvenajām funkcijām- uzskatāma informācijas apkopošana”. (Miķelsone, 2002)
…