Es jums nolasīšu uzdevumu un iedomājaties situāciju. Diviem cilvēkiem vajag pa vienu dienu veikt divus maršrutus, piemēram, aiziet uz pļavu pēc ārstnieciskajiem augiem un uz mežu pēc meža bišu medus. Ja iet pa zināmo maršutu, kuru izveidoja tie cilvēki, kuri jau gaja uz turieni, tad viņiem būtu jāiet uz pļavu, tad atpakaļ uz mājām un tad no mājām uz mežu, vai arī otrādi, no mājām uz mežu un atpakaļ, tad no mājām uz pļavu. (Skolotāja rāda abos attēlos iespējamos variantus.) Abos variantos cilvēkiem nepietiks vienas dienas, lai varēto šo maršrutu izstaigāt, viņiem vajadzēs divas dienas. Bet sadalīties un viens iet uz mežu, bet otrs uz pļavu, nedrīkst, jo mežā, lai dabūtu medu, vajag divatā to darīt, jo vienam tas nav iespējams. Ko jūs iesakāt darīt šajā situācijā?
B: Mēs varētu iet no mājām uz pļavu un tad uz mežu un pa to pašu ceļu atpakaļ!
S: Laura, lūdzu nāc un parādi, kā tas būs? (Laura parāda) Bet tā viņi var apmaldīties, jo starp pļavu un mežu nav neviens gājis, tur taciņas nav. Lai varētu no jebkura punkta iet uz jebkuru citu galapunktu, vajag izdomāt kadu citu maršrutu. Bet kā?
Jānis: Varbūt atzīmējot kaut kā šo taciņu!
S: Un kā?
Ieva: ar drēbes gabaliņu!
S: Jā, arī šis variants derētu, bet kādā krāsā būs auduma gabali?
B: Spilgtā krāsā, viegli pamanāmi!
…