1.uzdevums. Modelēt darba ražīguma attīstības principus pie starptautiskas konkurences nosacījumiem stratēģiskās perspektīvas gadsimtu ietvaros.
1. princips. Precīzi nostādītie ideāli vai mērķi.
Pirms simts gadiem: Cilvēks, kas sāka kaut kādu biznesu (ražošanu), vienmēr precīzi zināja, ko viņš darīs un kā dara šo biznesu. T.i., viņam bija skaidri nostādītie mērķi, ideāli. Kaut bija arī tadi gadījumi, kad, sākot jaunu ražošanu vai celtniecību, arī bija nostādīti noteikti un skaidri mērķi. Šis mērķis bijis skaidri redzams, bet iepriekš bija nostādīti maldīgie un kaitīgie ideāli. Šo var pierādīt piemērs ar Nikolaju I, kad viņš teica, ka jāliek dzelzceļu pa taisni no Pēterburga uz Maskavu. Kad tāda veida ideāli iegūst zināmu secību, tad tas maksās noteiktam organizācijām dārgi.
Tagadne: Mūsu laikos cilvēki dara karjeru lielos uzņēmumos, pakāpeniski pārejat no viena darba uz otru, un tāpēc bieži nezin un viņiem nav ne jausmas par mērķiem, kuriem kalpo uzņēmums.…