Mācīties spējīga organizācija.
Uzņēmuma vadītājiem ir jāizprot ne tikai veicamais darbs, bet arī faktori, kas cilvēkus virza pretī mērķim vai, tieši pretēji, kavē to sasniegšanu. Lietderība (efficiency- saista ar lietderīgu resursu izmantošanu) un efektivitāte (effectiveness- raksturo darba jēgu, būtību un to izpildes vai veikšanas principus) ir divi lielumi, kas raksturo darba kvalitāti uzņēmumā.
Efektivitāte (effectiveness)- nozīmē darīt pareizās lietas, tā ir darbošanās jēga- stratēģiskie jautājumi: kas, kāpēc un kādā veidā tiek darīts.
Lietderība (efficiency)- nozīmē darīt lietas pareizi, tas ir lietderības koeficents- operatīvā jeb ikdienas darba vadīšana, resursu optimāla izmantošana.
Produktivitātes un vadības sistēmu būtība pakalpojumu jomas organizācijās- sistēmas jāveido, lai tās, iespēju robežās, atbalstītu darbiniekus, būtu elastīgas un patīkamas, atstātu vietu iniciatīvai un radošai pieejai.
Organizācijas vadības stilam ir jābūt atbilstošam sniedzamajiem pakalpojumiem, ražošanas īpatnībām. Jāmācās ikvienam darbiniekam un organizācijai kopumā. Mūžizglītība nozīmē, ka ar jaunībā iegūto izglītību nepietiek, jāpilnveido savas zināšanas kursos, semināros, augstskolās utt. Mācīties spējīgā organizācijā tiek akcentēta pastāvīgas izaugsmes un jaunievedumu nepieciešamība. Mainoties laikam, jāmainās līdzi arī cilvēkiem un organizācijām. Par mācīties spējīgām uzskata organizācijas, kas izvēlējušās proaktīvo (situācijas analīze, nākotnes prognozēšana, būšana priekšā gan pārmaiņām, gan konkurentiem) pieeju. Tām organizācijām, kuras spējīgs mācīties, ir svarīga visa jaunā informācija, kas pieejama to darbiniekiem, tādējādi samazinās iespēja palaist garām būtisku pārmaiņu simptomus. Jo atšķirīgāka informācija saplūst organizācijā, jo pilnīgāks un precīzāks veidojas priekšstats par notiekošo vai vēl gaidāmo.…