Pastāv četri stratēģijas veidi:
Intensīva stratēģija;
Integrēta stratēģija;
Diversificēta stratēģija;
Samazināšanas stratēģija.
Ar intensīvu stratēģiju saprot organizācijas mērķu sasniegšanu, izmantojot jaunus tirgus un jaunas preces, kā arī ņemot vērā jau pastāvošo menedžmenta sistēmu. Tā ir lietderīga gadījumos, kad pastāv iespējas pilnveidot un attīstīt jau esošo biznesu. Intensīvās attīstības apstākļos jaunu preču izstrādes mērķis ir palielināt realizācijas apjomu pastāvošā tirgū.
Ar integrētu stratēģiju saprot organizācijas mērķu sasniegšanu, stabilizējot piegādes un sadales kanālus, kā arī ņemot vērā jau pastāvošo menedžmenta sistēmu. Šāda veida stratēģija organizācijā ir iespējama tad, ja bizness, kurā tā darbojas, dod iespēju noteikt kontroli pār citām organizācijām, novērst konkurenci.…