Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:282999
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Stoiķi pielīdzina filozofiju dzīvniekam, saskata analoģiju starp dzīvnieka organisma kauliem un dzīslām un filozofijas loģisko „muskulatūru”, starp ķermeņa miesisko masīvu un ētiku, bet filozofijas dzīvo dvēseli saskata fizikā.
Jautājumā par filozofijas sastāvdaļu didaktisko nozīmi stoiķu uzskati pilnībā nesakrita. Zēnons uzskatīja, ka filozofijas apgūšana jāsāk ar loģiku, pēc tam jāiepazīstas ar fizikas pamatiem. Šo filozofijas zinātņu pamatu apgūšana rada nepieciešamos priekšnoteikumus stoiķu ētikas izpratnei. Ievērojamais stoiķu mācības teorētiķis Hrīsips, kurš izveidoja šīs mācības „kanonu” un noformēja to kā vienotu filozofisku doktrīnu1, rekomendēja citu stoicisma filozofijas apgūšanas kārtību, proti: loģika – ētika – fizika.
Neskatoties uz šīm atšķirībām, jau Senās Stojas pārstāvji, atzīmējot ētikas vadošo lomu savā mācībā, uzsvēra, ka bez fizikas, kas izprasta kā dabas filozofija, kā vienota mācība par dabu, cilvēku un universu, nav iespējama stoiķu ētikas galvenā principa – dzīvošana saskaņā ar dabu – patiesa izpratne, jo kosmosa un cilvēka iedabas likumi ir vienoti. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties