Viens no izciliem un biežāk pieminētajiem komercnoslēpumiem ir ASV pārtikas rūpniecības uzņēmumam "The Coca-Cola Company". Komercnoslēpums ir saistīts ar šī gāzētā dzēriena receptes elementiem, ir kāds elements, kurš nav ierakstīts dzēriena pagatavošanā. Pēc šī var secināt to, ka komercnoslēpumu kā intelektuālā īpašuma aizsardzību ir veiksmīgi izmantot, kad starta uzņēmuma sniegtajā precē vai tehnoloģijā ir kaut kāds elements, kuru ir nepieciešams paslēpt, lai konkurenti to nespētu uzzināt un izmantot savā precē, lai pievērstu patērētāju uzmanību un gūt peļņu.
Viens no intelektuālā īpašuma aizsardzības elementiem ir preču zīmes. Preču zīme ir viena no svarīgākajiem starta uzņēmuma atpazīstamības veicinātajiem. Preču zīmei ir jāatšķirās no citu uzņēmumu preču zīmēm. Preču zīme ir apzīmējums, kuru lieto, lai atšķirtu viena uzņēmuma preces vai pakalpojumus no citiem. Preču zīmes aizsardzība ilgst 10 gadus no pieteikuma iesniegšanas dienas. Preču zīmes var būt dažādas: vārdiskas, grafiskas, telpiskas, kombinētas vai speciālas. Krāsa, skaņa arī var būt preču zīmes. Pēc autora domām, viens no svarīgākajiem elementiem starta uzņēmumam ir zīmols un tieši tam ir nepieciešama preču zīme, lai to nevarētu nekādā veidā kopēt un izmantojot to veidot uzņēmējdarbību. Starta uzņēmuma vadītājs var arī pārdot preču zīmi kādam citam vai arī ar preču zīmes licences līguma palīdzību sniegt izmantojuma atļauju. Pēc autora domām, preču zīmes ir svarīgs intelektuālā īpašuma aizsardzības veids, taču tas pēc autora domām salīdzinājumā ar patenta tiesībām ir maznozīmīgāks.
Vēl viens no intelektuālā īpašuma aizsardzības elementiem, kuru var izmantot starta uzņēmuma vadītājs ir dizainparaugs. Dizainparaugs ir izstrādājuma ārējais izskats – forma, apveids, krāsa, virsmas īpatnības u.c. Ar dizainparaugu ir iespējams aizsargāt jebkuru rūpniecisku vai amatniecisku priekšmetu, kā piemēram, telpu noformējumu, šriftus, zīmējumus. Dizainparaugs ir intelektuālā īpašuma aizsardzības veids, kas attiecas tieši uz izstrādājuma ārējo izskatu, bet ne tehniskajām pazīmēm. Dizainparaugs ir derīgs līdz 25 gadiem, pēc autora domām, tas ir pietiekams laiks starta uzņēmuma izstrādājuma ārējam izskatam.
…