Gaisa transporta nozare tradicionāli ir attīstījusies valsts iestāžu pārraudzībā un kontrolē. Līdz ar to Eiropai lielākoties bija raksturīgi valsts pārvadātāju monopoli un valstij piederošas un valsts pārvaldītas lidostas. Līdzīgi – stingri kontrolējot jo īpaši pārvadātāju piekļuvi tirgum un īpašumtiesības – ir attīstījies starptautiskais gaisa transports, kura pamatā ir divpusēji starpvalstu nolīgumi .
Attīstoties nozarei, protams, viss arī atspoguļojas statistikas datos. Ja ieskatās tieši kravu apgrozības rezultātos (skatoties tieši Latvijā lidostā Rīga saņemtās un nosūtītās kravas), rezultāti aug ar katru gadu. Ja 2000.gadā kravu apgrozība sasniedza 5209 tonnas,tad 2005.gads noslēdzās ar 15 963 tonnu apgrozību kravu biznesā. 2018.gads iezīmējās ar vēl lielāku rezultātu – 26 284 tonnas. 2019.gads ir arī ļoti ienesīgs – jau par 2 ceturkšņiem tas ir sasniedzis 2018.gada līmeni . To pašu var minēt arī par pasažieriem – ar katru gadu ir tendence augt pasažieru skaitam lidostā Rīga. 2015.gadā ielidoja – izlidoja kopā 5160.8 tūkst. pasažieru, tad 2018.gadā tie sasniedza jau 7055.7 tūkst. pasažieru.
…