Reklāma ir produkta virzīšanas tirgū izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Gan vietējās firmas, gan starptautiskās firmas reklāmu galvenokārt lieto, lai:
- stimulētu potenciālo pircēju interesi par viņu piedāvātajiem produktiem;
- firmu reklamētie produkti paliktu cilvēku apziņā;
- ik pa laikam atgādinātu par to, ko patērētājs iegūs (labumi), nopērkot viņu piedāvāto produktu;
- sagatavot vidi pozitīviem pirkumiem.
Būtībā starptautiskā reklāma ir jāvada tāpat kā vietējā reklāma, jo reklāmdarbības vadīšanas gaitā jāpieņem šādi lēmumi:
• jānosaka reklāmas mērķi,
• jāpamato reklāmas izmaksas,
• jāizvēlas reklamēšanas veids,
• jāizšķiras par masu informācijas līdzekļu izmantošanu,
• jānovērtē reklāmas efektivitāte.
Attīstot starptautisku reklāmas kampaņu, mārketinga speciālistiem jānolemj, kuras kampaņas daļas var standartizēt starp valstīm un kuras ir jāpielāgo vietējam tirgum. …