Kompānijas, kuras strādā ārvalstu tirgos, jebkurā gadījumā nāksies pielāgot savas mārketinga stratēģijas vietējiem apstākļiem. Dažas kompānijas pieturas pie produkcijas pilnīgas standartizācijas politikas, reklāmas kampaņām, pie sadales kanāliem, kas ļauj ievērojami samazināt izdevumus. Bet citas uzskata par nepieciešamu katram mērķa tirgum izstrādāt savas mārketinga stratēģijas.
Līmenis, ko nosaka cik lielā mērā kompānija ir iesaistīta ārējā tirgus operācijās, nosaka starptautiskās mārketinga un reklāmas vadības organizāciju. Tas ir:
• eksporta nodaļa;
• starptautiskā apakšvienība;
• globālā organizācija.
Sākotnēji kompānija iziešanu ārējā tirgū var organizēt kā vienkāršu starptautisko tirdzniecību. Ja tirdzniecības apjomi ārzemēs aug, kompānijai ir jāizveido eksporta nodaļa, kuru vada tirdzniecības procesu vadītājs.
Daudzas kompānijas darbojas vairākos ārvalstu tirgos un piedalās dažos kopuzņēmumos. Kompānija var eksportēt preci uz vienu valsti, otrā pārdot ražošanas licences, piedalīties kopuzņēmumā trešajā un tai var piederēt meitas uzņēmums ceturtajā valstī. Agri vai vēlu, lai koordinētu starptautisko darbību, kompānijai nāksies izveidot starptautisko apakšvienību, kas nosaka kompānijas mērķus un budžetu darbībai ārējā tirgū un kas nes atbildību par pārdošanas apjomu paaugstināšanu ārzemēs.
Ir pazīstami vairāki starptautiskās apakšvienības organizācijas struktūras veidi. To personāls sastāv no mārketinga, ražošanas, izpētes, finansu, plānošanas un darba resursu speciālistiem, kas plāno un apkalpo ārēji ekonomiskās operāciju vienības darbību.
…