Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
6,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:186102
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Lekciju Kopsavilkums / 1., 2. un 3. Lekcija

1.Tēma: Starptautisko ekonomisko attiecību vēsture

1. Starptautisko ekonomisko sakaru vēsturiskā attīstība – klasifikācija pēc subjektiem starptautiskajā tirdzniecībā.

1. Starptautiskās tirdzniecības attīstības pirmsākumi līdz XI gs. : starptautisko tirdzniecību īsteno atsevišķi indivīdi;
2. Starptautiskās tirdzniecības attīstība viduslaikos XII – XV gs. : Starptautiskajā tirdzniecībā piedalās atsevišķas pilsētas vai pilsētu apvienības.
3. Starptautisko ekonomisko sakaru attīstība pēc Lielajiem ģeogrāfiskajiem atklājumiem XVI – XVIII gs. : Starptautiskajā tirdzniecībā iesaistās atsevišķas valstis (Spānija un Portugāle).
4. Starptautisko ekonomisko sakaru attīstība XIX un XX gs. : Ekonomikas reģionalizācija, integrācija un globalizācija.

Starptautiskā tirdzniecība → starptautiskā preču kustība

Starptautiskā ekonomika : arī starptautiskais darbaspēks, tā kustība, investīcijas, starptautiskā valūtas sistēma, starptautiskā kapitāla kustība, reģionalizācija, integrācija un globalizācija.
Problēmjautājums mūsdienu starptautiskajā ekonomikā: atšķirīga valstu eksporta struktūra. Nīderlande – pirmā tirgus ekonomikas valsts (XVII gs.)

Interesanti: Latviju Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO) pārstāv Eiropas Komisija.

A Starptautiskās tirdzniecības attīstības pirmsākumi (Līdz XI gs.):

Dominē naturālā saimniecība, tirgotāju – svešzemnieku ierašanās ir reta parādība.
Tirgotāji ir arābi, sīrieši, ebreji, grieķi, vēlāk arī itāļi.
Tirgošanās galvenokārt notika ar greznuma priekšmetiem baznīcai, karaļiem, feodāļiem – audumiem, paklājiem, dārgakmeņiem, vīnu, vasku, garšvielām, dzintaru, vergiem.
Tirdzniecībai bija nenozīmīga, nesvarīga loma.
Konstantinopole – starptautiskās tirdzniecības centrs IX – XI gs. Tirdzniecības virzieni: 1. Uz Baltijas jūras reģionu. 2. Uz Franciju un Itāliju. 3. Caur ģermāņu zemēm uz Angliju.

B (Starptautiskās) tirdzniecības raksturojums agrajos viduslaikos.

Vāja attīstība.
Dāvināšana – maiņas darījums – tirdzniecība.
Iekšējā tirdzniecība radās vēlāk nekā ārējā.
Tirdzniecība = laupīšana, tirdzniecība = krāpšana.
Saistība ar baznīcu noteiktā vietā un noteiktā laikā piesaistīja plašas ļaužu masas.
Bizantijas zelta un sudraba monētas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1136757
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties