Starptautiskais bizness ir jebkuras saimnieciskas operācijas, kuras veic divas vai vairākas valstis, faktiski galvenais uzsvars tiek likts uz atsevišķu firmu kā galveno starptautiskā biznesa subjektu analīzi. Starptautiskais bizness uzņēmumiem paver jaunu tirgus un jaunas iespējas, taču tiem ir arī jārēķinās ne tikai ar jaunām iespējām, bet arī ar draudiem.
Starptautiskā biznesa attīstība, cēloņi:
viens no cēloņiem meklējams pašā ražošanas procesā – līdz ar elastīgās automatizācijas ienākšanu ražošanā rodas iespēja izlaist produkciju, veidot jaunu uzņēmumus un filiāles dažādās vietās, nodrošināt tieši tādas pašas produkcijas ražošanu. Tika radīta iespēja to pašu produkciju ražot mazākos uzņēmumos visdažādākajos reģionos vai valstīs – tuvā klientiem un noieta tirgum un arī lētāk;
cits cēlonis ir informātikas un informācijas tehnikas attīstība, kas nodrošina korporāciju vadību. Informācijas nogādāšana un saņemšana vairs nav problēma. Korporācijas vadība spēj pieņemt lēmumus, koriģēt struktūrvienības darbību, saskaņot rīcību, jo informācijas sistēmas sasaista pasaulē izkaisītos uzņēmumus un filiāles vienā veselā;
nākamais cēlonis – kapitāla uzkrāšanas straujie tempi, darbības izvēršana ārzemēs vai citās nozarēs ļauj rast izmantojumu jaunuzkrātajam kapitālam. Ne velti multinacionalizācijas un darbības paplašināšanās pa nozarēm procesi norit paralēli.…