Mērķtirgus noteikšana norisinās četros līmeņos: segmentos, nišās, reģionālos tirgos un indivīdos. Tirgus segments ir liela, skaidri izteikta pircēju grupa tirgus iekšienē. Niša ir nedaudz šaurāka pircēju grupa, kura parasti sastāda nelielu specifisku tirgu. Lokālajā tirgus līmenī tirgotājs balsta marketinga stratēģiju uz reģiona iedzīvotāju vajadzību apmierināšanu.1
Patērētāju tirgus segmentēšanas pamati ir pircēju raksturojums un to reakcija uz piedāvātām precēm. Galvenie tirgus segmentācijas mainīgie ir ģeogrāfiskie, demogrāfiskie, psiholoģiskie un uzvedības. Mainīgie var būt izmantoti atsevišķi kā arī kombinācijās. Tirgus segmenta pazīmes ir mainīgums, izmērs, pieejamība, atšķirības un aktivitāte.…