Tirgus segmentēšanas līmeņi.
Tirgus segmentēšana ir viens no tirgu kompānijas darbības efektivitātes paaugstināšanas veidiem. Segmentēšanu var sākt ar masveida mārketinga aplūkošanu.
Masveida mārketinga stratēģiju ražotājs organizē masveida ražošanu, masveida noietu un vienas preces virzīšanu uz tirgu visiem bez pircēju izņēmuma. Masveida mārketinga būtība ir tā, ka formējas maksimāli iespējams potenciāls tirgus. Tātad, pazeminās izdevumi ražošanas un cenas uz precēm, bet ražotājs vinnē uz apjoma palielināšanas rēķina ieradās. Daži analītiķi apgalvo, ka masveida mārketings mirst. Tas nozīme kā viss vairāk un vairāk kompāniju atteicas no viņa un griežas pie mikromarketinga vienā no četriem līmeņiem — segmenta līmenis, nišas, reģiona vai individuāls līmenis.
Mārketings tirgu segmentā
Tirgus segments— tā ir liela, identificēta pa jebkādām pazīmēm pircēju grupa (līdzīgu prasību, pērk spējas, dzīvošanas reģiona, patēriņa prioritāšu un pieradumu) iekšpus tirgus. Piemēram, automobiļu kompānija var izcelt četrus lielus segmentus — pircēji, kuri uztver automobili kā pārbīdes vai greznības līdzekli, viņiem ir nepieciešama tas augstas ekspluatācijas raksturojumi vai drošības garantijas.
Mārketings tirgu segmentā stāv starp masveida un individuāla mārketinga. Katrām atsevišķa segmenta pircējiem ir apmēram vienādas prasības un vēlmes.
Segmenta mārketingam ir priekšrocības pirms masveida mārketinga. Kompānijai, kas praktizē mārketingu, kas ir virzīts uz konkrēta mērķu segmenta prasību apmierināšanu, ir iespēja izdarīt pamatotāku preču/pakalpojumu piedāvājumu pa pieņemamām cenām, atvieglot sev sadalījuma un komunikācijas līdzekļu kanālu izvēli.