Piedāvājot preci jebkurā tirgū, arī starptautiskas nozīmes tirgū ražotājam ir jāsaprot, ka nav iespējams apkalpot visus kāda tirgus pircējus (pat tad, ja to ļautu ražošanas jaudas). Pircēji attiecīgo preci izlieto dažādi, bet svarīgākais-tās iegādei ir atšķirīgs pamatojums. Tāpēc pareizāk būtu vispirms izpētīt tirgu, grupēt pircējus pēc produkta izvēles motīviem un citām raksturīgām īpašībām, bet tikai pēc tam piedāvāt preci, kas radīta, maksimāli ievērojot šos raksturlielumus. Zinot mērķtirgus īpatnības, iespējams izvēlēties labāko cenu politiku, veidot efektīvas reklāmas, izmantot piemērotāko produkta sadales stratēģiju. Mārketinga darbību kopums, kas tiek virzīts uz atsevišķām pircēju grupām ir izdevīgāks nekā pasākumi, kas orientēti uz visiem potenciālajiem pircējiem. Līdz ar to sākotnēji notiek tirgus segmentēšana. Segmentācija ir tirgus sadalīšana pircēju grupās, ievērojot to vajadzības, rīcību tirgū un attieksmi pret mārketinga pasākumiem. Segmentēšanas mērķis ir dažādās valstīs un dažādos reģionos noskaidrot patērētāju grupas ar vienādām gaidām un prasībām pret attiecīgajām precēm, neskatoties uz šo patērētāju nacionālajām un kulturālajām attiecībām. Uzņēmumi var izmantot dažādus segmentācijas paņēmienus, veicot sākotnējo tirgus dalījumu. Pēc tirgus segmentēšanas tiek noteikts mērķtirgus. …