Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:706289
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Izejot starptautiskajā tirgū, uzņēmumiem ir jāizvērtē, izvēlēties mārketinga kompleksa standartizāciju vai adaptāciju. Mārketinga kompleksa standartizācija balstās uz viena veida vajadzībām, patērētāju mobilitāti, mēroga un pieredzes efekta, kā arī uz tehnoloģiju rēķina. Izvēloties adaptāciju, uzņēmumam nepieciešams pielāgoties katram tirgum atsevišķi, tādejādi paaugstinās ražošanas izmaksas. Firma var izvēlēties starptautiskā tirgus iekļūšanas stratēģijas pēc dotā produkta/mērķa kā arī citiem faktoriem. Ir vajadzīgs paredzēt spēkus un virzienu, lai precīzi izvēlētos tirgū iekļūšanas stratēģiju. Vispārīgi runājot, tirgū iekļūšanas stratēģijai jābūt balstītai uz gaidāmo peļņu. Tomēr tas reizēm var izrādīties vieglāk pasakāms, nekā izdarāms, jo ārzemēs saistošie nepieciešamie dati var iztrūkt. Tirgū iekļūšanas stratēģijas faktori ir 4, tie ir: iekšējie faktori, ārējie faktori, vēlmju raksturojošie faktori un darījumu specifiskā uzvedība. 1
Iekšējie faktori, kas ietekmē firmas stratēģijas izvēli, iziešanai starptautiskajā tirgū ir: 2
• Uzņēmuma lielums. Izmērs ir lielums, kas nosaka uzņēmuma spēju tikt galā ar resursu pieejamību, piemēram, resursu apjoma samazinājums var būt par iemeslu tam, ka samazinās iesaistīšanās starptautiskajā biznesā.
• Starptautiskā pieredze. Pieredze, kas attiecās uz apjomu, ko kompānija ir iesaistījusi starptautiskajā tirdzniecībā, var gūt labumu gan no darbībām vienā valstī, gan starptautiskajā vidē. Starptautiskā pieredze samazina izmaksas un pasargā no neskaidrībām starptautiskajā tirgū.
• Produkts. Tādi fiziskie produkta raksturojumi, kā vērtība/svars, bojāšanās un kompozīcija, ir svarīgs nosacījums tam, kur izvietot ražošanu. Piemēram, produkti ar augstu pievienoto vērtību netiek pārsvarā izmantoti tiešai eksportēšanai, savukārt, produktiem, kam ir zemāka pievienotā vērtība, tiek ražoti ārvalstīs, pārdodot licences, utt.
Ārējie faktori, kas ietekmē firmas stratēģijas izvēli, iziešanai starptautiskajā tirgū ir: 3
• Sociālkultūras distance starp pašmāju valsti un ārzemju valsti. Sociālkulturāli līdzīgām valstīm ir līdzīgs bizness un industriālā pieredze, vienāda vai līdzīga valoda, salīdzināma izglītības sistēma un kultūras rādītāji. Atšķirīgākas valstis var censties izvairīties no tiešām investīcijām svešās valstīs.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1135127
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties