Viens no uzņēmuma mārketinga menedžeru galvenajiem uzdevumiem ir atrast saražotajai produkcijai noieta tirgu. Viens no iespējām ir starptautiskais tirgus. Galvenie faktori, kas uzņēmuma vadītājiem mudina iziet starptautiskajā tirgū ir:
Uzņēmuma produkcija iekšējā tirgū spiesta konkurēt ar ārzemju kompāniju produkciju, kas var būt labāka vai lētāka.
Daži no ārzemju tirgiem dod iespēju gūt lielāku peļņu nekā iekšējais tirgus.
Lai lietderīgāk izmantotu resursus(ekonomētu tos), nepieciešams palielināt produkcijas ražošanas apjomus, un tādējādi jāpalielina arī noieta tirgus.
Lai samazinātu risku, kompānijai jācenšas samazināt atkarība no viena tirgus.
Kompānijas klienti, kas veic saimniecisko darbību arī aiz robežām, var pieprasīt, lai tos apkalpo arī aiz robežu valstīs.1
Kompānijai ir nepieciešams noteikt, kuru valstu grupas tirgus tā izskatīs. Tirgus pievilcība ir atkarīga no ražojamās produkcijas tipa, ģeogrāfiskajiem faktoriem, valsts iedzīvotāju daudzuma un to ieņēmumiem, politiskās situācijas. Ja kompānija ir noteikusi tos tirgus, uz kuriem tā eksportēs savu produkciju, tad tai ir nepieciešams noteikt, kurš no tirgiem ir visperspektīvākais. Izvērtējot tirgus tos var iedalīt grupās pēc trim galvenajiem kritērijiem: tirgus pievilcība; konkurences priekšrocības; iespējamie riski.2
…