6. Izpildes ieviešanas stratēģija.
Latvijā pēc zilā okeāna principa darbojas tādi uzņēmumi, kā „Aerodium”, „Madara Cosmetics” un „Infogr.am”. Līdz ar to tas pierāda, ka Latvijā ir iespējams realizēt zilā okeāna stratēģiju. Iespējams, ka Latvijā realizēt zilā okeāna stratēģiju varētu būt vieglāk, jo ir mazāks tirgus un mazāks konkurentu skaits, kā piemēram, lielākās valstīs.
• Vai paplašinātas tirdzniecības iespējas nozīmē arī paaugstinātu risku?
Eksporta attīstīšana ilgtermiņā uzņēmumam nodrošina gan finansiālos ieguvumus, gan zināšanas un pieredzi, kas paaugstina tā konkurētspēju vietējā tirgū. Viens no lielākajiem ieguvumi no veiksmīgas eksporta realizēšanas ir arī risku diversifikācija ‐ paplašinot tirgu un klientu loku, uzņēmums vairs nav atkarīgs no vietējā tirgus ekonomiskās situācijas. Līdz ar to paplašinot tirdzniecību var samazināt risku, jo uzņēmums vairs nav atkarīgs no vienas valsts vides faktoriem, bet arī citas valsts, ja kādā no šīm valstīm mainās, piemēram, ekonomiskā situācija, sākas ekonomiskā krīze, uzņēmumam nevajag pārtraukt savu darbību, jo viņam ir arī tirgus citā valstī, kas nodrošina viņa pastāvēšanas iespējas.
…