Starptautiskā mārketinga vide. Starptautiskā mārketinga vide ir iedalāma divos veidos: mikrovide- ietver faktorus, kas ir cieši saistīti ar kompāniju un ietekmē tās attiecības ar klientiem. Savukārt, makrovide ietver ārējos faktorus, kas iespaido makrovidi kopumā: demogrāfiskie, sociālie utt. Taču, kopumā jāteic, ka starptautiskā mārketinga vides studēšana sākas ar pasaules ekonomikas attīstības tendenču noteikšanu.1Ekonomiskā vide. Ir jāizdala ekonomiskie faktori, kas raksturo to vai citu valsti kā iespējamo potenciālo tirgu. Analizējot vidi starptautiskajā mārketingā valstis ir jāizskata pēc:
- saimniecības struktūras
- ienākumu sadales struktūras
Pēc saimniecības struktūras izšķir:
valstis ar dabiskas saimniecības tipa ekonomiku (ar preču pašpatēriņu kā priekšrocību un ar tiešo apmaiņu nelielā apjomā);
valstis, kuras eksportē izejvielas;
rūpnieciski – attīstošas valstis (apmēram 10% -26 % IKP ir apstrādājoša rūpniecība);
rūpnieciski - attīstītas valstis (šāda tipa valstis visvairāk tirgojas savā starpā, kā arī eksportē lielu daļu savu preču uz cita tipa ekonomikas valstīm apmaiņai pret izejvielām vai pusfabrikātiem).
Pēc ienākumu sadales rakstura izšķir valstis:
ar ļoti zemu ienākumu;
ar galvenokārt zemu ienākumu;
ar ļoti zemu un tajā pat laikā ar ļoti augstu ienākumu līmeni;
ar zemu, vidēju un augstu ienākumu līmeni;
ar galvenokārt vidējo ienākumu līmeni.…