Starptautiskā mārketinga vides studēšana sākas ar pasaules ekonomikas attīstības tendenču noteikšanu.
Aplūkojot apkārtēju vidi starptautiskajā mārketingā valstis ir jāizskata pēc:
• saimniecības struktūras – izšķir:
valstis ar dabiskas saimniecības tipa ekonomiku (ar preču pašpatēriņu kā priekšrocību un ar tiešo apmaiņu nelielā apjomā).
o Piemēram : Etiopija, Bangladeša utt.
valstis, kuras eksportē izejvielas.
o Piemēram: Čīle, Zaira, Arābija un citas.
rūpnieciski – attīstošas valstis (apmēram 10% IKP ir apstrādājoša rūpniecība).
o Piemēram: Filipīnas, Indija un citas.
rūpnieciski - attīstītas valstis
Kultūras vide
Kultūra - tas ir sarežģīts vienots veselums, kas iekļauj sevī zināšanas, mākslu, morāli, ticību, likumus, paražas un jebkuras citas spējas un pieradumus, ko cilvēks ieguva kā sabiedrības biedrs.
Vērtības, attiecības, reliģija un valoda ir savstarpēji ļoti cieši saistīti.
Politiski – tiesiskā vide
Apskatot politiski – tiesisku vidi starptautiskajā mārketingā, pirmais, kam ir jāpievērš uzmanību, ir valdības forma. Aplūkojot apkārtējo vidi starptautiskajā mārketingā tiek izskatīta valsts iejaukšanas pakāpe (ienākumu un izdevumu centralizācija ).