Mārketinga organizēšanas alternatīvas
Funkcionālā organizēšana – par katru darbību pilnā mērā atbild atsevišķs mārketinga speciālists. Šajā jomā darbojas reklāmas menedžeri, produktu attīstības menedžeri, tirgus izpētes menedžeri utt.
Mārketinga organizēšana, balstoties uz produkta koncepciju – katrs menedžeris ir atbildīgs par visiem mārketinga lēmumiem, kas attiecas uz kādu noteiktu preci. Uzņēmums var arī algot speciālistus, kas palīdzētu un konsultētu mārketinga jautājumos, bet katrs produktu menedžeris ir kopumā atbildīgs par sava darba rezultātiem.
Mārketinga reģionālā organizēšana – šo pieeju parasti izmanto starptautiskajā tirgū, bet to tikpat veiksmīgi var izmantot arī vietējā tirgū. Šajā gadījumā katrs reģionālais menedžeris ir atbildīgs par visām mārketinga darbībām savā ģeogrāfiskajā rajonā.
Mārketinga organizēšana, balstoties uz tirgus segmentēšanu – katrs menedžeris ir atbildīgs par savu tirgus segmentu. Katram menedžeri ir iespēja attīstīt specifiskas zināšanas par noteiktās nozares klientu vēlmēm.
Matricas struktūra – šajā gadījumā tirgus izpētes speciālisti, pārdošanas menedžeri un produktu menedžeri kopīgi pieņem lēmumus.…