Franču grupa „Danone”, piemēram, ir izveidojusi pētījumu ekspertu tīklu, kas strādā priekš tirdzniecības komandām dažādās valstīs. Visa komanda, ieskaitot pētniecības vadītājus un izpildītājus, tikai 24 cilvēki ir izvietojušies Eiropā, ASV, Hongkongā un Jaunzēlandē. Viņu uzdevums ir palīdzēt mārketinga vadītājiem ar savām ekspertu zināšanām pieņemt labākus lēmumus. Koordinēšana un mācīšanās tiek panākta ar starptautiskām sanāksmēm, kurās savu pieredzi mārketinga pētījumu personāls apmaina ar starptautiskajām pētniecības aģentūrām.
Iespējamie trūkumi iekļauj:
• neefektīva komunikācija ar pašmāju uzņēmumu;
• savāktās informācijas salīdzināmības trūkums dažādos pētniecības projektos.
Lai pārvarētu šādas grūtības, centrālajai koordinēšanai ir lietderīgi nodrošināt vienošanos par pētniecības mērķiem. Tomēr tāpat kā jebkura cita mārketinga aktivitāte, centrālā pētniecības koordinēšana rada augstākas izmaksas un vairāk kavējumus.
Autori M. R. Czinkota un I. A. Ronkainen vēl izdala koordinētu pētījuma pieeju, kurā tiek izmantots starpnieks, kā, piemēram, ārējo pētījumu aģentūra, lai savienotu galvenās vadības un valsts darbības kopā. Šī pieeja nodrošina lielāku mijiedarbību un starptautiskā mārketinga pētījuma plāna pārskatu gan ar pārvaldes, gan ar vietējām darbībām un nodrošina lielāku atsaucību gan stratēģiskām, gan vietējām bažām. Ja tiek izmantots augstas kvalitātes starpnieks, uzņēmuma pētniecības spējas var tikt ievērojami uzlabotas, izmantojot koordinēto pieeju.
…