Konspekts
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas ...-
Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma
Konspekts3 Mārketings, reklāma, Starptautiskās organizācijas
Mārketinga pētnieki var izvēlēties, apsverot dažādus pētījuma līdzekļus, iegūstos primāros datus: aptaujas, psiholoģiskās izpētes metodes, mehāniskās ierīces, kā arī kvalitatīvus mērījumus. Anketa ietver jautājumu kopumu, kas tiek prezentēts respondentiem. Tā kā anketa ir elastīga, anketa ir visbiežāk izplatītais līdzeklis primāro datu savākšanai. Anketas ir rūpīgi jāizveido, jāpārbauda un jāpilnveido, pirms tās tiek īstenotas darbā ar plaša mēroga auditoriju. Anketas var ietvert atvērtus un slēgtus jautājumus. Slēgti jautājumi ietver visas iespējamās atbildes, tādējādi tos ir iespējams vienkārši interpretēt un datus atspoguļot tabulās. Atvērti jautājumi dod iespēju respondentiem atbildēt ar saviem vārdiem. Tie ir īpaši lietderīgi pētījumos, kuros pētnieki meklē atziņas par to, ko cilvēki domā, nevis vēlas izskaitīt, cik lielam skaitam cilvēku ir konkrētas domas par kādu lietu. Psiholoģiskās metodes, piemēram, jautājumu attīstošās tehnikas, padziļinātās intervijas un Roršaha testi var palīdzēt noteikt pircēj patiesākos uzskatus un emocijas. Mehāniskās metodes mārketinga pētījumos tiek izmantotas bieži. Piemēram, galvanometri mēra interesi vai emocijas, ko rada konkrētas reklāmas vai attēla aplūkošana, audiometri, kas ir piesaistīti konkrētam televizoram, reģistrē, kad televizors ir ieslēgts un kura programma tiek vērota u.c. Daži speciālisti dod priekšroku kvalitatīvām metodēm, nosakot patērētāju viedokli, jo patērētāju darbības ne vienmēr atbilst to atbildēm uz aptaujas jautājumiem.4
Pēc tam, kad ir pieņemts lēmums par pētījuma pieeju un līdzekļiem, mārketinga pētniekam ir jāizveido izlases veidošanas plāns, balstoties uz trim likumiem: kas ir jāaptaujā?; cik daudz cilvēku ir jāaptaujā? un kā ir jāizvēlas respondenti? Ja ir izveidots izlases noteikšanas plāns, mārketinga pētniekiem ir jāpieņem lēmums, kā kontaktēties ar subjektiem. Izvēles iespējas ietver pastu, telefonu, personiskas vai tiešsaistes intervijas.5
…
Starptautiskā mārketinga pētījumu nepieciešamība. Tiek definēti kā sistemātiska datu izveide, savākšana, analīze un atskaišu veidošana par tiem, kā arī secinājumi, kas saistās ar specifisku mārketinga situāciju, kas raksturīga uzņēmumam. Uzņēmums var iegādāties mārketinga pētījumus vairākos veidos. Lielākajai daļai uzņēmumu ir pašiem savi mārketinga pētījumu departamenti. Mazi uzņēmumi var pirkt mārketinga izpētes firmas pakalpojumus vai arī vadīt pētījumus ļoti radošā un elastīgā veidā. Dažiem pētījumu veidiem pētījumu mērķis ir noteikt noteikta segmenta vai ģeogrāfiskas zonas komercinteresi, citiem noskaidrot tirgus īpatnības un tā dinamikas principus. Šie pētījumi nepieciešami , lai nodrošinātu uzņēmuma vadību ar vajadzīgo informāciju, kā arī lai tiktu izvērtēti iespējamie riski un tālākās iespējas. Lai arī veicinātu objektīvo lēmumu pieņemšanu uzņēmējdarbības/ mārketinga aktivitāšu realizēšanai, un lai darbiniekiem tiktu veicināta atbildība par sniegto informāciju un tās objektivitāti. Starptautiskā mārketinga plāna izstrādes soļi. Vispirms jāveic tirgus analīze izmatojot kādu modeli- patērētāju analīze, konkurentu analīze, mārketinga iekšējās- ārējās vides analīze( veidi SWOT/SVID) . Vēlāk ir jāizdara konkrēts lēmums par mērķa tirgus izvēli, tas ir segmenta apraksts uz izvēles raksturojums pamatojoties uz segmentācijas raksturlielumiem( cena, tendences, produktu atbilstība utt.) Jāveic arī pienācīgs konkurentu darbības apraksts uz izvēles pamatojums. Plānā ir jānosaka arī turpmākie mērķi darbojoties starptautiski. Balstoties uz mārketinga iespēju analīzē noteiktajām iespējām, izvirzīt mērķus to sasniegšanai noteiktā laika periodā. Plānā arī jāizstrādā noteikts darbs ar klientiem- individuāli piedāvājumi klientiem utt.; produktu politika- jauni produkti, esošo uzlabošana utt.; Cenu politika- jaunas cenas, cenu saglabāšana; noieta politika; virzīšanas politika. Jāizveido mārketinga budžets un arī plānotie ieņēmumi. Starptautiskā mārketinga informācijas sistēmas būtība. Viena no apakšsistēmām, kas sekmē kvalitatīvu , nepārtrauktu darbību, lēmumu pieņemšanu starp uzņēmumu savstarpējo attiecību tīklā, kas iesaistīti preču –pakalpojumu sistēmā. Sistēma vajadzīga , lai varētu pieņemt pareizus lēmumus, jo starptautiskajā vidē bieži jāsaskaras ar mainīgu uzvedību, un esošā vide var būt neprognozējama, un informācija par ārzemju tirgu ir ierobežota.
-
Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma
Konspekts3 Mārketings, reklāma, Starptautiskās organizācijas
- Starptautiskā mārketinga vadīšana (menedžments)
- Starptautiskā mārketinga vide: ekonomiskā, sociālā un kultūras, kā arī politiskā un tiesiskā vide
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Starptautiskā mārketinga vadīšana (menedžments)
Konspekts augstskolai3
-
Starptautiskā mārketinga vide: ekonomiskā, sociālā un kultūras, kā arī politiskā un tiesiskā vide
Konspekts augstskolai5
-
Starptautiskā mārketinga pētījumi
Konspekts augstskolai5
-
Starptautiskā mārketinga vadīšana
Konspekts augstskolai6
-
Starptautiskā mārketinga vide: ekonomiskā, sociālā un kultūras, kā arī politiskā un tiesiskā vide
Konspekts augstskolai4