Cenu veidošanai starptautiskajā biznesā ir tāda pati struktūra, kā vietējā tirgū – uzņēmumiem jāņem vērā sociāli ekonomiskais stāvoklis, konkurences situācija, tirdzniecības sistēma un pircēju rīcības īpatnības. Bet parādās vēl daži elementi – valdības politika attiecībā uz iekšējā tirgus aizsardzību un valūta, kuru izmanto darījuma noslēgšanā. Līdz ar to cenu veidošana starptautiskajā biznesā var būt arī visai sarežģīta: cenas līmeņa noteikšana eksporta precei ir viens no grūtākajiem un atbildīgākajiem lēmumiem starptautiskā biznesā darbības pasākumos, jo tas nosaka biznesa efektivitāti. Daudzo ārējo un iekšējo faktoru ietekme uz cenu veidošanu, paaugstina risku kļūdīties lēmumu pieņemšanā. Lai šo risku kompensētu, jāizstrādā efektīva cenu politika. Cenu politikai var izvirzīt trīs mērķus. Precei jānosaka tāda cena, kura atļauj sasniegt maksimālo peļņu palielinot pārdošanas apjomu, palielināt uzņēmuma daļu tirgū. Pat tad, ja divos konkurējošos uzņēmumos vienādai precei ir vienāda cena, tas vēl nenozīmē, ka abiem uzņēmumiem ir vienāda peļņa, jo cenu katrā vietā var veidot vadoties pēc savas cenu politikas. Cenu veidošana eksporta precēm ietekmē pārdošanas dinamiku un kapitāla rentabilitāti. Uzņēmumam ir jāmeklē tādi tirgi, kur var realizēt produkciju par izdevīgām cenām. Gan vietējā tirgū, gan starptautiskās nozīmes tirgum cenu veidošanas politika un stratēģija jāizveido ņemot vērā šādus faktorus: reklāma, iepakojums, piegādes laiks, pēcpārdošanas apkalpošana, piegādes drošība un kredītu nosacījumi.…