Cenu noteikšanu apgrūtina lielākoties tādi faktori kā savstarpējā atkarība starp produktu, pakalpojumu no vienas puses un tirgu, informāciju, konkurenci no otras puses. Cenu noteikšanas metožu uzlabošana ir nepieciešama, lai uzņēmums spētu gūt pēc iespējas lielāku peļņu no tirgus.
Lēmumu pieņemšana par cenām ir komplicēts process, jo produktam jānosaka optimāla cena katrā no tirgiem, kā arī jāveido uzņēmuma politika, kā un kad mainīt cenas, reizē nosakot, kam tad ir šādas tiesības un pat pienākums. Lēmuma pieņemšana par produkta cenu ir viena no sarežģītākajām problēmām, kuru vajag risināt uzņēmuma vadībai. Tā kā šīs stratēģijas pamatā savukārt ir ilgtermiņa komerciālās darbības plāns, kurā centrālā vieta pieder cenai, tad pieņemot operatīvos lēmumus par cenām, uzņēmuma vadībai jāņem vērā stratēģijas pamat principi. Tas nozīmē, ka ikviena produkta cenas lomu var skatīt īstermiņa vai ilgtermiņa peļņas ieguves aspektā, vai saistībā ar citu mērķi, kādu sev izvirza uzņēmuma vadība.…