Firma, kura ieiet šajā projektā ar ārzemju kompāniju var izveidoties par konkurentu. Licencēšana ir vienošanās, kurā licences sniedzējs nodot tiesības uz netaustāmiem aktīviem citai organizācijai uz noteiktu periodu, apmaiņā pret honorāru samaksu par licenci. Franšīzes pamatā ir specializēta licenču forma, kurā franšīzes devējs ne tikai pārdod netaustāmos aktīvus franšīzes ņēmējam, bet arī uzsver to, ka tam jāievēro arī stingri noteikumi, kā šis bizness jāvada. Kopuzņēmums ietver uzņēmuma izveidošanu, kas ir veidots kopīgi piederot divām vai vairākām savādāk neatkarīgām kompānijām. Veidot ārzemju kopuzņēmumus jau sen ir bijis viens no populārākajiem veidiem kā ieiet jaunos ārzemju tirgos .
Stratēģiskās alianses parāda kooperatīvas vienošanās starp potenciālajiem un esošajiem konkurentiem. Stratēģiskās alianses veidojas sākot no formāliem kopuzņēmumiem, kuros divas vai vairākas kompānijas ieņem vienādas daļas, kurā tās sadarbojas speciālā uzdevumā, piemēram, veidojot jaunu produktu. Sadarbošanās starp konkurentiem ir populāra, pēdējā dekādē ir vērojams uzliesmojums šo alianšu veidošanā. Kompānijas veido šādas alianses dēļ stratēģiskajiem mērķiem. Stratēģiskās alianses var dot iespēju ieiet jaunā ārzemju tirgū. Piemēram, lai ieietu Ķīnas tirgū, tiem nepieciešams partneris, kurš saprot ķīniešu vietējo biznesu un kuram ir labi sakari. Stratēģiskās savienības atļauj firmām dalīt fiksētās izmaksas attīstot jauno produktu vai procesu. Alianse ir ceļš kā savest kopā papildinošās zināšanas un aktīvus, kad savādāk kompānijas atsevišķi to nespētu izdarīt. Tāpat alianses ir jēga taisīt, kas palīdzēs kompānijai izveidot tehnoloģiskos standartus priekš industrijas, no kuras iegūs konkrētās kompānijas. Par spīti tam pastāv arī trūkumi šādām aliansēm. Pastāv kritika, ka šādas alianses dod konkurentiem zemu-izmaksu ceļu uz jaunām tehnoloģijām un tirgiem. Ja kompānija nav uzmanīga, tad tā var zaudēt vairāk nekā iegūt, tomēr ir tik daudz veiksmīgu piemēru, kur šīs alianses palīdz produktu pilnveidošanā un kompāniju darbībā .
…