Skolēni tiek vērtēti pēc 2 veidu kritērijiem - punktu sistēma un darbības novērtējums. Pārbaudēs, kur tiek ņemti vērā punkti, tiek izvēlēta izstrādāta tabula, pēc kuras novērtē sniegumu. Piemēram, bumbiņas mešanā 40 metri - 10 balles, 27 metri - 9 balles utt.
Subjektīvā vērtējumā, kur skolēns pierāda savu centību un neatlaidību skolotājs izvērtē skolēnu pēc saviem ieskatiem 10 ballu skalā, kur būtu pieejami tikai 5 vērtējumi:
• 10 balles - skolēns teicami izpilda prasīto, ķermenim nav lieku kustību;
• 8 balles - skolēns ļoti labi izpilda prasīto, nelielas atkāpes no mācītā;
• 6 balles - skolēns vidēji izpilda prasīto, pastāv jūtamas atkāpes no mācītām normām;
• 4 balles - skolēns vāji izpilda prasīto, taču gala rezultātā mācītais tiek parādīts, taču zemā līmenī.
• Nesekmīgs vērtējums - skolēna neizpildes pamatā ir stundu apzināta neapmeklēšana, kā rezultātā netiek izprasts prasītais. Šāda vērtējumu sadale nepieciešama, lai izvairītos no subjektīviem vērtējumiem, jo grūti vērtēt tikai pēc fiziskām dotībām. (Avots: http://www.lvportals.lv/visi/skaidrojumi/283025-sporta-stundas-vertejums-un-atbrivojums/ - Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas (LSPA) studiju prorektores profesores Andra Fernātes komentārs. )
…