26. Kas nosaka spēju attīstību?
Dotības kļūst par spējām tikai labvēlīgos apstākļos, ilgstošu vingrinājumu rezultātā.
27. Interpersonālās un intrapersonālās spējas.
Interpersonālo spēju veids – spēja izjust cilvēkus. Labas komunikācijas spējas, nereti līderi un padomdevēji. Labi izprot cilvēkus, labprāt strādā komandā,
Intrapersonālo spēju veids – sevis pārzināšanas spējas. Spēja sevi efektīvi organizēt un vadīt. izteikta neatkarības sajūta, neatlaidība, atbildība. Ir disciplinēti un ir pastāvīgi. Spēj iztikt savas jūtas, formulēt savu stāvokli, spēj mācīties no savām kļūdām. Individuālisti, labāk veic darbus vienatnē.
28. Kas ir savstarpēji saskaņota darbība, pedagoģiskā procesa norises pamats? (nav precīzs)
Pedagoģijas pamatkategorijas – audzināšana, izglītība, mācības.
29. Motivācijas veidi.
Ārējā motivācija - balstās uz ārējiem pamudinošiem apstākļiem, tādiem kā citu cilvēku uzvedība, apbalvojumi un sods, apkārtējo cilvēku vērtējums un reakcijas konkrētajā situācijā. Piemēram, skolēns sāk kārtīgi izpildīt mājasdarbus, jo viņam apsolīts mobilais telefons, magnetofons u.tml. Vai arī, vairākums vienas klases zēnu ir pierakstījušies kādās sporta nodarbībās un tāpēc Kārlis arī to izdara. Var teikt, ka šī uzvedība ir ārēji motivēta, jo Kārļa rīcību nosaka draugi. Ja gadītos, ka visi Kārļa draugi atteiktos no šīm nodarbībām, visticamāk, ka ārēji motivētais Kārlis arī atteiktos no tām. Tātad ārējā motivācija parasti balstās uz apbalvojumiem, sodiem un pastiprinājumiem, kas vai nu veicina vēlamo uzvedību, vai bremzē nevēlamo. Ārējās motivācijas gadījumā skolēns galvenokārt ir orientēts uz rezultātu.
Iekšējā motivācija - uzvedību nosaka personības ieinteresētība paša darbībā. Cilvēks veic kādu darbību pašas darbības dēļ, nevis lai sasniegtu kādus ārējus apbalvojumus. …