Sociālā reklāma, atšķirībā no komercreklāmas, nesola tūlītēju labklājības līmeņa paaugstināšanos, vajadzību un vēlmju apmierinājumu. Sociālās reklāmas mērķis ir uzrunāt sabiedrību, uzrunāt indivīdu sirdsapziņu. Sabiedrībai jābūt finansiāli labi nodrošinātai, lai valstī varētu attīstīties laba sociālā reklāma.
Sociāla reklāma ir universāla komunikācijas saīsinātā forma, pilna literatūras, tēlotājmākslas, kino, teātra un modes citātiem, arī sociāliem simboliem “tīra māja – laimīga ģimene”, “sauss pamperis – laimīgs bēbis”, “melna, rūgti salda šokolāde - erotika”, “jauns auto – laimīgs vīrietis”. Šie simboli nemaldīgi nostrādā. Reklāma rada noteiktus sociālos, sadzīves un stila stereotipus, kas nosēžas zemapziņā uz palikšanu.
Sociālā reklāma, līdzīgi kā sociālais mārketings, Baltijas valstīs ir salīdzinoši jaunas, akadēmiskajā vidē vēl maz apzinātas jomas, tomēr praksē jau uzkrāta noteikta šī reklāmas veida pieredze. Pirmais jūtamais sociālās reklāmas vilnis parādījās pirms pāris gadiem. Bet pašlaik vērojama sociālās reklāmas cunami - Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) reklāmas kampaņas. Par vienu no pēdējām ievērojamākajām sociālajām kampaņām, kas šobrīd ir aktuāla - „Ir labi būt labam”, kuru uzsāka Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju. Kampaņas mērķis ir aicināti visus autovadītājus būt iecietīgiem un pieklājīgiem vienam pret otru, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un kulturālas braukšanas principus: laicīgi rādīt pagriezienus, nepalikt krustojumos pie aizliedzošā signāla, iekļauties vienotā plūsmā – nebraukt pārāk ātri vai pārāk lēni, ievērot rāvējslēdzēja principu, nerādīt nepieklājīgus žestus un nelamāties pie auto stūres, neatstāt auto vietās, kur tas traucē citiem satiksmes dalībniekiem, pateikt “paldies”, u.c.
Kā viens no kampaņas „Ir labi būt labam” atbalstītājiem minēts naftas produktu tirdzniecības uzņēmums SIA Latvija Statoil. Savā uzrunā sabiedrībai Latvija Statoil apgalvo, ka: „Mūsu vērtības – drosmīgs, atklāts, izdarīgs un iejūtīgs.” ”Latvija Statoil” komanda apzinās, ka savus mērķus var sasniegt, iemiesojot vērtības ikdienas darbā un uzvedībā. Tādā veidā indivīdam rodas priekšstats par Latvija Statoil, ka tas ir drošs, stabils uzņēmums, kuram var uzticēties Minētā kampaņa vēl vairāk uzlabo Latvija Statoil tēlu sabiedrībā, jo kampaņā tiek realizēts tas, ko uzņēmums saka ikvienam cilvēkam, kurš pārvietojas ar automašīnu. Tātad, tas ir esošais vai potenciālais Latvija Statoil klients.