Latvijā ir tik daudz skolu, kurās mācās tūkstošiem dažāda vecuma skolēnu. Katrā klasē ir tā sauktie aktīvie un neaktīvie skolēni. Cik bieži gan nav dzirdētas sūdzības no skolotājiem vai vecākiem, kad bērns sūdzas, ka nevēlas sēdēt vienā solā ar kādu savu vienaudzi, vai pat apmeklēt skolu vispār. Tad rodas jautājums, kāpēc? Nav gan dzirdēts, ka šīs problēmas tiktu pētītas un izzinātas zinātniskā skatījumā, vai aplūkotas kaut nedaudz dziļākā aspektā. Katrai problēmai vai sarežģījumam ir savs iemesls, jo kā mēs zinām, nekas no nekā nerodas. Mani vienmēr ir interesējis, kāpēc notiek lietas vai procesi tā, kā viņi notiek. Veicot sociometrisko aptauju, mēs varam vairāk iedziļināties skolēnu savstarpējo situāciju problēmās, izpētīt bērnu rakstura un personības īpatnības un iegūt informāciju par neformālajām attiecībām grupā. Sociometriskās aptaujas procedūrā pētnieks iepazīstas ar klasi, izvēlas situāciju, kura var rasties gada sākumā, kad skolēni jāgrupē.…