-
Sociālo pētījumu metodes
Parasti, pētāmo lietu vai problēmu kāds pasūta. Pasūtītājam ir svarīgi uzzināt problēmas iemeslus un iespējamos tās risināšanas veidus. Vairumā gadījumu, pētītas tiek tādas lietas, ko nevar izskaidrot pierādījumu ceļā un tad tiek pielietotas dažādas pētīšanas metodes.
Visaptveroša struktūra
Pētījumam ir noteikta struktūra un pirms pētījumu veikt ir jāizvirza vairāki jautājumi:
1. par ko ir šis pētījums;
2. tā mērķis;
3. pētījuma gaita;
4. ko mēs iegūsim no šī pētījuma.
Tos iespējas noformulēt īsi – kas? kā? kāpēc?
Tomēr šie jautājumi nevar būt pētījuma pamats, kopā tie tikai nosaka pētījuma virzienu un gaitu. Jautājums „kas” norāda uz to, kas ir jānoskaidro vai jāpierāda veicot šo pētījumu. „Kā” norāda uz to kādas metodes tiks izmantotas šī pētījuma gaitā. Šo metožu izvēle ir atkarīga no pētāmā objekta. „Kāpēc” parāda šī pētījuma veikšanas jēgu un nepieciešamību. Pareizi būtu pirms pētījuma uzsākšanas atbildēt pašam uz jautājumu kas, jo problēmas noskaidrošana ir jāveic pirms pētīšanas metožu izvēles.…
Konspekts gatavojoties eksāmenam kursā "Soiālo pētījumu metodes". Konspektētās tēmas: Problēma kā pētījuma īstenošanas pirmais solis, tās analīze un problēmu jautājumu definēšana Visaptveroša struktūra Pētījumu jautājumu kārtība Pētījumu jomas un temati Vispārīgie un konkrētie pētījumu jautājumi Datu ievākšanas jautājumi Pētījuma jautājumi un dati – empīriskais rādītājs Koncepts – vispārīgs priekšstats, iecere. Kvalitatīvie pētījumi, kvantitatīvās pētīšanas metodes un hipotēze Kvantitatīvās pētniecības metodes. Aptauja, tās kvantitatīvās formas, novērojums, satura analīze. Dalībnieku pētījums. Dažādās novērotāja lomas Sagatavošanās. Izlases veikšana. Uzdodamie jautājumi. Reģistrētie pētījumi. Datu analīze. Dalībnieku pētījuma priekšrocības un mīnusi. Anketēšana Intervijas. Intervijas vadīšana. Specializētās aptaujas. Telefonintervija. Datoraptauja (CAI) Centra grupa Satura analīze Kvantitatīvā sistēma. Ticamība Kvalitatīvās pētniecības metodes. Dziļā intervija, grupu diskusija 7 intervijas pētījuma pakāpes: Plāna izveide Pētījuma konstrukcijas izveide Interviju veidi. Cik intervējamo subjektu nepieciešams Fokusgrupu tehnoloģijas Socioloģija Socioloģisko pētījumu metodika Pētījuma struktūra Kvantitatīvā stratēģija Kvantitatīvās pieejas pamatprincipi Kvalitatīvā stratēģija Sociālo sakaru subjektīvās puses akcentēšana Kvalitatīvās pieejas pamatprincipi Kvalitatīvo un kvantitatīvo pieeju atšķirību ietekme uz pētījuma dizainu jeb procesu Pētījuma loģiskā struktūra Sociālā problēma Lai problēma būtu par izpētes objektu, tai : Hipotēze Hipotēze ir: Jēdzienu definēšana Operacionalizācija Indikatori reprezentanti Kvantitatīvās pētniecības metodes Ko var izpētīt ar katru metodi? Kā formulēt jautājumu, kas jāņem vērā Daudznozīmību gadījumu piemēri: Jautājumu izkārtojums Jautājumu veidi Aptauja Respondentu atlases princips Presē biežāk lietoto izlašu principi Anketas izstrāde Kvalitatīvā pētījuma tehnikas jeb taktikas Gadījuma analīze Etnogrāfiskie pētījumi Vēsturiskie pētījumi Ģimenes vēsture Cilvēka dzīves vēsture Biežāk lietotās kvalitatīvās pētniecības metodes Dziļā intervija Dziļās intervijas mērķis Dziļās intervijas pielietojums Dziļās intervijas norises priekšnosacījumi Dziļās intervijas kā metodes trūkumi Dziļās intervijas norises īpatnības Izpētes situācijas specifika Grupu diskusija Grupu diskusijas kā metodes pamatojums Ar grupu diskusiju var pētīt
- Mācību metodes
- Pētīšanas metodes psiholoģijā
- Sociālo pētījumu metodes
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Pētīšanas metodes psiholoģijā
Konspekts augstskolai5
Novērtēts! -
Mācību metodes
Konspekts augstskolai6
-
Skaitliskās metodes
Konspekts augstskolai7
-
Fokusgrupas kā kvalitatīvā pētījuma metode. Metodes raksturīgās iezīmes. Fokusgrupas plānošana un pielietojums
Konspekts augstskolai4
-
Fokusgrupu vadīšana, moderātora loma, grupas darbības principi. Fokusgrupu datu analīze. Metodes priekšrocības un trūkumi
Konspekts augstskolai3