Satura analīzes pielietojums
• Komunikācijas satura aprakstīšana (identificē to, kas eksistē, izpēta sociālās pārmaiņas un prast izmantot satura analīzi personības testos).
• Hipotēzes pārbaude (hipotēze tiek sniegta sekojošā formā: „Ja avotam ir iezīme A, tad ziņas, kas satur elementus x un y, tiks producētas; ja avotam ir iezīme B, tad ziņas, kas satur elementus w un z, tiks producētas.” („If the source has characteristic A, then messages containing elements x and y will be produced; if the source has characteristic B, then messages with elements w and z will be produced.”)).
• Mediju satura salīdzināšana ar „reālo pasauli” (kāda noteikta fenomena attēlojums tiek novērtēts pret tā reālo līdzinieku).
• Noteiktu sabiedrības grupu attēla novērtējums (kādas minoritātes vai citas sabiedrības grupas attēlojums medijos un mediju attieksme pret šīm sabiedrības grupām).
• Mediju ietekmes sākuma punkta izveide (dominējošās tēmas un ziņas medijos ir pamats auditorijas pētījumiem).
Satura analīze vien nevar būt pamats apgalvojumiem par mediju ietekmi uz auditoriju. Analīzes gaitā veiktie atklājumi ir ierobežoti lietotajās definīcijās un kategorizēšanas sistēmās, kas tika izmantotas analizēšanā. Pētījumu ierobežot var atbilstošo ziņu trūkums medijos, kā arī augstās izmaksas.
…