Tiek plaši uzskatīts, ka skolotāja jutība uz individuālajām mācīšanās atšķirībām ir būtiska efektīvas mācīšanās sastāvdaļa. Efektīvi skolotāji ciena dažādību un ciena atšķirīgo skolnieku vajadzības. Šāda atšķirība attiecas uz tādu mācīšanās raksturu, kas ietekmē indivīda spējas funkcionēt kā skolniekam. Mācīšanās raksturs var ietvert lielu daudzumu dažādu konstruktu, kā piemēram, kognitīvā kontrole, kognitīvais stils, mācīšanās un domāšanas stili, kas šajā pētījumā vienkāršības labad tiek dēvēts par individuālajām mācīšanās atšķirībām (IMA). Efektīvi skolotāji ir jutīgi uz skolnieku IMA. Ja tas tā nav, skolniekiem var rasties zems pašvērtējums, frustrācija, stress, zemāka motivācija un pieaug laiks, kas tiek veltīts kādam specifiskam mācību uzdevumam.
Lai gan sen zināma ir skolotāja jutības uz IMA nozīmība, maz tiek runāts par šīs jutības attīstīšanu. Lai to attīstītu, ir jārada profesionālās pilnveides kurss skolotājiem. Pēc autoru domām, ja balstītos uz literatūrā izklāstītajiem teorētiskajiem principiem, izdotos praktiskā ceļā attīstīt jutību uz IMA. Pirmais šāda kursa izveides princips, kas balstās jau uz iepriekš veiktiem pētījumiem, bija panākt, lai skolotāji saprastu individualitātes jēdzienu gan personiskā, gan profesionālā līmenī, kas kalpotu par pamatu citu saprašanā. …