1. Ievads
Priekšmeta kurs bija domāts lai iepazināt studentus, ieskaitot mani modelēšanas līdzekļiem, kurus var izmantot modelēšanā. Modelējot mēs pētām reālo objektu, kur modelis ir abstrakta vai materiāla sistēma. Šajā sistēma mēs varam pētīt objekta vissvarīgākās īpašības. Kāpēc tas ir vajadzīgs, nereti sanāk tā, ka strādāt ar reālo objektu ir pārāk, dārgi.
Kursa laikā, mēs ieguvām zināšanas par ARENA modelēšanas vidi. Studiju darbs būs arī izstrādāts, izmantojot šo modelēšanos rīku. ARENA izmanto SIMAN modelēšanas valodu, savukārt modelēšana notiek ar moduļu palīdzību.
Mana darba es modelēšu T-veida krustojumu ar ARENA palīdzību, kur es varēšu analizēt krustojuma sistēmu, kā diskrēta laika sistēmu. Programmatūra arī dod iespēju veidot sistēmai animāciju, kura savukārt dod labas iedomas analizēšanai un dod plusu cilvēkiem kuri izmanto to, apmācības procesā.
2. Konceptuālais modelis
Es jau vienu reizi, taisīju konceptuālo modeļi, bet tas nebija adekvāts. Pēc pasniedzējas palīdzības un labāko iepazīstināšanu ar teorētisku daļu par konceptuālo modeļu, darbu pārstrādāju izmantojot lekcijas slaidus.
Konceptuālais modelis ir no programmatūras neatkarīgs imitācijas modeļa apraksts. Konceptuālais modelis ietver sevi mērķus, ieejas un izejas iedarbes, sastāvdaļas, pieņēmumus un vienkāršojumus. Galvenās prasības konceptuālam modelim:
pamatotība,
ticamība,
derīgums,
iespējamība.
…