Stilistiskā barjera. Neievēro gramatikas likumus, stila pārlieka sarežģīšana, par vienkāršām lietām runā pārāk „augstā” stilā, par cēlām un nopietnām lietām izsakās pārāk „piezemēti” un ar necieņu. Var būt gadījumi, kad par šo stilu gribētos aizrādīt. Manā pieredzē ir bijis gadījums, kad priekšniecei nācās aizrādīt klientam par viņa runas stilu (tie bija nepeiklājigi vārdi, lietoti nepiemerotā situācijā) . Mēdz būt cilvēki, kas runā pārgudri par lietām ko ļoti vāji pārzina. Ar tāda veida partneri runājot ir jāpierāda, ka jūs esat profesionālis savā jomā.
Saskarsmes barjeras ir iespējams pārvarēt, taču vēl labāk ir vispār tās nepieļaut. Sarunas gaitā abiem partneriem vajadzētu rūpēties par barjeru pārvarēšanu. Runātājs atstāj uzticama cilvēka iespaidu, viņš izsakās saprotami partnerim un vienmēr ņem vērā atgriezenisko saiti. Pārjautā neskaidrības un precizē norunāto.
Psiholoģiska noskaņošanās uz veiksmīgu kontaktu ar partneri notiek, gatavojoties intelektuāli un domājot par ārējo tēlu, kā arī attīstot pārliecību par sevi.
…